dinsdag, oktober 31, 2006

Mijn nieuwste technologisch aanwinst

Tijdens mijn studies in Leuven hebben mijn ouders er altijd voor gezorgd dat ik een simpele printer had. Ik ben gestart met de oude printer van thuis, die tegen dan al een paar jaar oud was, maar die denk ik zelfs nu nog steeds werkt. Hij komt nog vanuit de tijd dat zulke apparaten zo goed gedesignd waren (of laten we zeggen dat de veiligheidsfactoren om ervoor te zorgen dat niks kapot gaat nog zeer ruim gekozen waren).

Nadat ik eindelijk de smaak van studeren te pakken had en eindelijk een beter student werd, heb ik mijn eerste kleurenprintertje gekregen. Deze heb ik eigenlijk maar weinig gebruikt, maar mijn broer daarvoor iets meer. Het kwam erop neer dat ik als pas verliefd ding elke seconde dat ik niet moest werken bij mijn vriendje (= Pieter) wou blijven en de printer stond daarvoor op het verkeerde kot :).

Nu kan ik niet meer snel langs Pieter zn werk om iets af te printen dat ik snel moet indienen, dus hebben we uiteindelijk maar besloten om een printer te kopen. We gingen voor een eenvoudig model gaan (wat zoals je kan zien op de foto niet gelukt is :)). Maar toen we daar stonden vonden we dat we toch ook een scanner konden gebruiken en zo 2 dingen apart kopen neemt alleen maar extra plaats. We hadden bijna voor een beter model gekozen, maar we twijfelenden nog een beetje, want je moest dan nog apart een kabel kopen.

Toen viel Pieter zn oog op nog een beter model. Het kon niet echt meer dan de andere printer (behalve faxen, maar zonder vaste telefoonlijn maakt dat niet echt veel uit), behalve dat het een wireless connectie had. De nerd die Pieter is, was niet meer weg te slaan van deze printer en dus is deze uiteindelijk in onze bureau terecht gekomen. Ik moet wel zeggen, dat ik het echt een super eigenschap is en ik hoop dat in de toekomst alle printers wireless werken. Minder kabels en je moet niet eerst 1 pc met de kabel vastmaken en dan de andere gewoon om elk apart te kunnen printen.

2 opmerkingen:

@nn zei

ja, alles draadloos, zo gaat dat tegenwoordig, makkelijk en minder 'knossels'!

Anoniem zei

dat heb ik in Belgiƫ zelfs nog niet gezien of erover gehoord. 't Is toch wel handiger en ge hebt geen kluwen van draden meer