vrijdag, oktober 27, 2006

Administratie

Even wat frustraties uiten over administratieve diensten hier in de VS.  Tot
nu toe heb ik met elke administratieve dienst waarmee ik in contact ben
gekomen wel op 1 of andere manier problemen gehad.  Soms is dit iets
klein, zoals mijn voornaam fout schrijven (zoals vandaag op de DMV)
en kan het dankzij het feit dat ik ondertussen alles 3 dubbel check soms
snel in orde gebracht worden. Echter, soms gebeurt er een fout in
gegevens die jij nooit te zien krijgt, en dan is het natuurlijk miserie.
 Onnodig te zeggen dat ik vandaag weer zoiets ontdekt had (ze hebben
mijn social security nummer op een cruciale plaats verkeerd overgetypt).
Ik ben benieuwd wat dit nu weer gaat veroorzaken.

< gargamel stem >
Grrrr, ik haat administratie-smurfen
<\gargamel stem>

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Yep, die administratieve toestanden ginder zijn niet bepaald altijd lollig he!

marijke zei

Ik heb drie keer een kaartje van de verzekering aangekregen waarop mijn naam verkeerd gespeld was (Mariske ipv Marijke), drie keer alles uitgelegd aan customer service en nu ben ik in het bezit van het juiste kaartje. O ja, volgens hen was mijn man twee keer getrouwd: 1 keer met Mariske (the wife) en 1 keer met Marijke (the spouse). Polygamie is hier dus toegestaan in het systeem! ;-)

kristine@BackinBelgium zei

Ik heb het ook voor gehad met mijn kaartje van Blue Shield, de ziekteverzekering die we hier hebben. Mijn achternaam stond niet correct geschreven en ik vermoedde dat dat inderdaad wel eens problemen kon geven op cruciale (en vooral dure) momenten... heb dus ook moeten laten aanpassen! Maar ons is het na 1 keer gelukt!

Succes zou ik zo zeggen...

Anoniem zei

Oh mijn god, spreekt er mij niet over, ik meen het! Ik heb al een paar keer in zo een uitzichtloze situatie gehangen aan de telefoon dat ik het opgaf. Inleggen en hopen dat er iemand anders opneemt de volgende keer, iemand met wat meer kennis ter zake. Maar vaak is dat dagdromen, elke keer ik een customer service bel neem ik alvast een glas water of kopje koffie, helpt bij het vele uitleggen.

Succes!