woensdag, oktober 11, 2006

Ongeluk


Gisteren iets na 6pm toen ik terug kwam van de unief met de bus (nee het gaat dit keer geen tof busverhaal worden), reed er een firetruck en nadien een ambulance ons voorbij. Tegen dat ik boven op de helling was waar ik uit de bus stapte, kwam er nog een 2de ambulance aangereden die een U-turn maakte. Er moest iets beneden in de Canyon gebeurd zijn, vlakbij waar ik woon. Ik hoopte gewoon dat er niet is compleet verkeerd op de Highschool gebeurd was, waar ik regelmatig langs wandel.

Terwijl ik aan mijn 15 min duurdende wandeling richting huiswaarts deed, hingen er op een bepaald moment 3 helicopters boven onze wijk. Na veilig te zijn thuisgekomen ben ik mij blijven afvragen wat nu zo'n catastrofe was, dat zoveel hulpdiensten aanwezig waren. Vandaag stond het eindelijk in de krant.

Vlak naast deze woonwijk rijdt de coaster en ook de amtrak (de persoon trein hier in de US) maakt gebruik van dat spoor. Nu dit spoor loopt gedeeltelijk door Rose Canyon (zie foto bovenaan, geleend trouwens van de website) een natuur gebied waar je kan wandelen en fietsen. Gisteren heeft dus een man zijn evenwicht verloren toen de Coaster eraan kwam, alle hulp was te laat (signonsandiego artikel). Ik hoop ooit wel eens tijd te vinden om mijn wandelschoenen aan te doen en in deze canyon te gaan wandelen. Of misschien als ik ooit een mountainbike heb hier in San Diego, met de fiets te gaan. Ik zal dan wel zeer goed uitkijken om niet vlak langs het spoor te fietsen als er net een trein of Coaster langs komt.

1 opmerking:

Anoniem zei

gisteren plaatste ik hier ook een commentje maar ik kreeg hier allemaal rare tekens.
Ik schreef iets over gevaarlijk dicht bij de treinsporen, dat we soms geparkeerd staan waar de Amtrak passeerd en ik ook altijd bang ben dat een van kinderen wordt meegezogen als die voorbijzoeft, soms echt wel heel gevaarlijk. Het verwondert me dan ook niets dat er al eens ongelukken gebeuren.