maandag, oktober 16, 2006

La Jolla Cove




Vandaag zijn Stefan en ik na mijn les (en Stefan zijn toeristisch bezoek van de campus had afgerond) naar de La Jolla Cove geweest. Dit ligt redelijk dichtbij de campus. Een deel van de campus ligt zelfs enorm dichtbij (Scripps institute voor de mensen die in Oceanografie geinteresseerd zijn).

Rondom de La Jolla cove is beschermd natuurgebied. Er valt dan ook enorm veel te zien. Je hebt er natuurlijk veel rots formaties (zoals zichtbaar is op de fotos en vandaar de naam), maar enorm veel flora en fauna. Stefan heeft echt gelijk een japanner fotos zitten nemen en ik heb er een paar uitgepikt voor een impressie te geven op de blog. Er zijn hier enorm veel pelicanen, maar deze wou net even mooi poseren en dus dat moment heeft Stefan dan ook niet gemist. Daarnaast heb je hier enorm veel vissen in het water. Volgens een Amerikaan die we op onze wandeling tegen kwamen, heb je hier ook ergens een plaats waar een paar haaien rondzwemmen (niet van de mensetende soort). Hij zwemt regelmatig een 3-tal mijl in zee (maar niet vandaag omdat het water vervuild is door de regen). Hij heeft dan ook vertelt waar we moeten kijken om veel onderwater leven te zien. Ik moet zeggen dat de afstanden redelijk groot zijn en dat ik mij niet klaar voel om dat al zwemmend te doen (misschien toch wat gaan oefenen in het UCSD zwembad en dan een paar zwemvliezen, snorkel wetsuit en zwembril kopen). Voel je je een minder goed zwemmer, kan je altijd een kayak huren.

Naast al de vissen, vogels en rotsformaties is La Jolla Cove ook een plaats waar zeehondjes graag komen zonnen. Op deze foto hebben een paar zeeleeuwen het zich lekker knus gemaakt. Als ze niet liggen te zonnen, dan zijn ze wel aan het spelen. De jongere spelen graag met mensen die daar komen zwemmen of die in een kayak zitten. Ik zal dus in de toekomst pieter eens moeten meenemen en dan moeten we maar een kayak huren en eens van al dat zeegeweld gaan genieten.

Trouwens de winnaars van een trip naar de 'drank shop' zijn Annelica en ik mijn papa: gust. Ik ken zn schrijfstijl goed genoeg en ben vrij zeker dat hij Lindemans Kriek bedoelde. Ze winnen dus een trip (als ze ons komen bezoeken in LA) naar de drankshop om een biertje (of iets anders als ze geen bier moeten) te kopen en nadien natuurlijk van te genieten :)

Geen opmerkingen: