dinsdag, oktober 17, 2006

Verder de toerist uithangen




Vanochtend vroeg opgestaan (jaja 8u is vroeg voor studenten :)) en dan om 9 richting Birch aquarium vertrokken. Dit is een klein aquarium van de universiteit dat vooral gebruikt wordt voor educatieve doeleinden. Je komt er dus een hele hoop leerlingen van zowel lagere als middelbare school tegen. De leerlingen mogen dan zelf de hele aquarium bezoeken en ondertussen een paar vragen beantwoorden en leren zo op een toffe manier iets over het leven in de zee.

We hadden speciaal gekozen om deze ochtend te gaan omdat er om 10.30am 'feeding of the shark tank' was. Stefan heeft er een hoop fotootjes van, maar blijkbaar was de sluiterstijd iets te lang en het glas iets te spiegelend (zelfs zonder flits) om mooie fotos te nemen. Vandaar deze ene foto waar je duidelijk de haai met de kleine sardien in zn mond kan zien (de haaien in deze tank zijn normaal niet in mensenleden geinteresseerd).

Daarnaast heeft het aquarium ook zn eigen tide pools gemaakt, waar je dus met je armen in mag zitten (zoals je mij op de foto kan bezig zien). Deze tide pools vind je langsheen de kust hier in Zuid Californie en ze zitten vol met allerlei zeesterrren, kreeften, visjes, zeeegels etc... In deze namaak tide pool (met golf slag op sommige momenten) zat een visje dat niet snel wegzwom als ik mijn vinger vlak ernaast in het water stak. Als ik het aaide, dan zwom het snel een klein cirkeltje om dan direct weer langs mijn vinger te komen strelen. Had ik echt niet verwacht.

Daarnaast bevat het aquarium ook verschillend 'tanks' met aandacht voor de westkust van amerika en meer bepaald Zuid Californie. Zo kon ik zien wat er nu allemaal in het water zit dicht bij de La Jolla Cove die we gisteren bezocht hadden.

We hebben de ochtend dan maar afgesloten met een lekker vettig amerikaans maal: Een vettige hamburger, een veel te grote soda en frietjes met mayonaise (wat niet-belgen hier degoutante combinatie vinden).

2 opmerkingen:

@nn zei

Je moet zeker ook eens naar het "Aquarium of the Pacific" gaan in Long Beach, heel erg de moeite ook en de naam zegt het zelf, "the Pacific".

kristine@BackinBelgium zei

Inderdaad, daar zijn wij met Pasen naar toe geweest en wij vonden het ook echt de moeite!