maandag, oktober 23, 2006

Het weer

Het meest saaie onderwerp ooit waarschijnlijk en normaal een onderwerp waar mensen alleen over praten als ze echt niets anders te vertellen hebben.

Nu het is raar hoe je eigenlijk zo gewoon geraakt aan het weer door je hele leven op ongeveer dezelfde plaats te wonen (250km maken niet enorm veel verschil, gewoon iets warmer in de zomer in Luxemburg en iets kouder in de winter). Hier kan ik het weer nog steeds niet lezen. Als het Herfst is en het is bewolkt in Belgie is er een enorme grote kans dat het bewolkt zal blijven en waarschijnlijk zal regenen. Hier betekent bewolkt in de ochtend niet dat de namiddag bewolkt kan zijn. Het kan zelfs 's namiddags enorm warm weer zijn.

Ook kan het hier in de vallei enorm warm zijn en dan kom ik op de campus en dat wordt ik weg geblazen van de wind en voelt alles heel wat kouder aan (omgekeer kan ook).

Dan is het ook nog zo dat als het in Belgie in de Herfst wat minder goed weer wordt, we meestal (nu met die hele opwarming van de aarde zitten we er soms ook wel naast) ook niet nog een echte zomer krijgen met bijna 30 graden. Hier kan dat dus wel. Een dikke 3 weken geleden was het precies wat kouder geworden (ik deed sommige dagen een dunne jas aan en mijn rokjes en zomerbroeken bleven in de kast). Maar vorige week dinsdag is het weer plotseling veranderd. Maandag was nog bewolkt, in het weekend had het op sommige plaatsen gelijk een zonvloed geregend (als ik mijn kotgenoot mag geloven), maar dinsdag scheen de zon en was het echt warm. Het is zo warm gebleven de voorbije dagen (blijkbaar weeral 90 F vandaag).

Dit alles maakt mij wel gelukkig, want ik houd niet van de koude (vraag maar aan Pieter en mijn ouders die elke winter als ik in het weekend kom de verwarming omhoog mogen draaien en dan draag ik nog 2 truien). Ik heb het dus enorm snel koud en was heel content dat we in Zuid-Californie zijn beland. Ik krijg nu al rillingen over de Noord-Oostelijke staten waar ondertussen al echte sneeuwstormen zijn geweest met een halve meter sneeuw (waarbij nog eens de electriciteit is uitgevallen). Niets voor mij, maar soms kan je niet kiezen waar je terecht komt.

2 opmerkingen:

@nn zei

Wacht maar, het kan ook nog koud worden hoor, vooral die strakke wind van over de oceaan, altijd een pulleke meenemen voor rond de campus.
Hoe langer je hier zult zijn, hoe slechter je ook tegen de koude zult kunnen, verwend zeker?

Elsie zei

Hoi, ik wou je even laten weten dat je langs de marina in San Diego een trolleytour kan doen. Je komt dan langs de bezienswaardigheden in San Diego. Gaslamp quarter, Coronado Island, Seaport Village, Old Town, Balboa Park enz... Verleden jaar kostte dit wel nog 30 dollar per persoon, maar ik vond het wel de moeite waard.
http://www.historictours.com/sandiego/