zondag, oktober 08, 2006

Na het rijbewijs: de auto

Na het succesvol behalen van mijn Californisch rijbewijs, zijn we dan zaterdag maar eens gaan shoppen. Dit was niet onze eerste trip richting car dealers en we waren dus op het ergste voorbereid.

Een 2 weekends geleden waren we al eens op zoek gegaan naar een interessante deal. Nu we hadden toen ook een zeer interessante deal, we waren al aan het beginnend papierwerk begonnen en die maandag zouden we dan per check betalen. Maandag stond Pieter daar dan en de k****z****n hadden de auto zondag verkocht. Het spijt mij voor de koper van de wagen, want hoogstwaarschijnlijk heeft hij meer betaald als wij van plan waren, anders hadden ze em niet verkocht. Natuurlijk proberen ze je dan vanalles aan te praten, maar Pieter is daar gewoon buiten gewandeld.

Dus gisteren gingen we weer op pad. Na al een hele ochtend met te wachten voor andere dingen verspild te hebben (ander verhaal), besloten we dan maar eens naar een dealer te gaan waar we al contact meehadden. Het grote probleem is, dat er juist een nieuw model op de markt is en we eigenlijk een week te laat zijn voor het oude model aan een spotprijs te krijgen. Dus de eerste dealer wil een belachelijk hoge prijs en is zelfs te arrogant om erover te negocieren (bovendien hadden ze ons weer enorm lang laten wachten, dus ons geduld was op), dus wij zijn gewoon het dealership buiten gewandeld.

Dan maar naar nog een 3de dealer. Hier direct professioneel behandelt, tenminste een testdrive van meer dan 15 min. Nu de beginprijs was ook enorm hoog die ze vroegen, maar we hebben er een 3000 dollar vanaf gekregen, wat het binnen ons budget voor die wagen bracht (we hadden ons online onderzoek gedaan). Dus hebben we een deal gesloten. Toen was het denk ik 6:30 pm, rond 10 pm waren we met de wagen thuis. Het grootste deel van de tijd hebben we gewacht en dan echt letterlijk een berg papieren ingevuld.

Vandaag hebben we dan maar wat rondgereden in onze nieuwe wagen (zonder nummerplaten, maar wel met een sticker op de ruit tot de nummerplaten met de post toekomen). Pieter zn fietsband was plots plat, dus hebben we maar een nieuwe binnenband gekocht. Ook een hoop drank (waaronder een grote fles Lindemans kriek), een strijkplank en nog een extra donsdeken. De strijkplank heb ik maar direct gebruikt om Pieter weer van gestreken t-shirts te voorzien.

7 opmerkingen:

@nn zei

Amai, das rap, proficiat, het ziet er een leuk karretje uit.

Gaan we nu geen leuke fietsverhalen en bus-trein verhalen meer krijgen?

Oh ja, heb je je email adres al eens doorgegeven aan Kristine? We gaan eens samenkomen met de vlaamse vrouwen (nee Pieter, niet de mannen, sorry), met je nieuwe wagen heb je alvast geen excuus om niet mee te gaan he!

kristine@BackinBelgium zei

Looks nice... zal ik dan toch maar de kaart lezen voor bovenvermelde bijeenkomst? (hihi)

Anoniem zei

Kristine ziet dat nu niet meteen maar ik zie dat direkt, ge hebt nen Honda gekocht en jaja ook hier dat model vernieuwd. Ik weet dat omdat mijn schoonouders vroeger en mijn schoonbroer nu nog dat verkopen en mijn zoon is nogal fervent Honda-rijder. Kristine kan dat volmondig beamen. Ik denk alleen dat in de vs men niet spreekt van Honda maar van Accura of toch niet? Is wel een sportief bakske en het rijdt nog sportief ook zenne. Let maar op de snelheid met dat ding.
Groetjes van tante chris van Kristine

saskia zei

Tante chris van Kristine

Het is een Honda. Je hebt hier in de VS ook Acura, dat is gewoon het luxemerk van Honda. Elke japanner, asiaat heeft hier het gewone merk en dan een luxe merk. Voor een Acura zal Pieter eerst nog een aantal Pay raises moeten krijgen, ofwel moet ik dan van visa-verandering aanvragen en dan een zeer goed betaalde job vinden.

Anoniem zei

Wow, toffe auto! Lekker sportief!

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.