woensdag, september 13, 2006

UCSD


Ik ben deze week weer een paar dagen in San Diego. Er zijn een aantal 'orientation days' hier in UCSD. Eergisteren heb ik uiteindelijk het contract voor mijn kot getekend en de eerste maand huur betaald. Gisteren ben ik dan naar de orientation day voor internationale studenten geweest. Nu deze orientation vind 3 keer plaats en ik had blijkbaar de dag gekozen waar alle internationale studenten vooral undergraduate transfer studenten waren. Heel veel asiaten en ik gok 5 europeanen en 1 braziliaan. Gisteren heb ik ook mijn studentenkaart afgehaald en geregistreerd voor een mail en internet account. Dan een sticker op mijn studentenkaart laten plakken dat ik gratis met een hoop bussen kan gaan. Dit is zeer belangrijk, want de bussen buiten downtown San Diego kosten snel 2 dollar. Wat misschien niet duur is, maar voor een rit van 10 minuten is dit veel. Vooral omdat ik nu hier geen auto heb momenteel en dan telt elke busrit snel op.

Vandaag heb ik van de vrije ochtend gebruik gemaakt om eens een hoop internet gerelateerde spullen in orde te maken. Op 'kot' hebben we namelijk momenteel nog geen internet. Ik heb mij hier een rustig plaatsje met een mooi uitzicht uitgezocht, zoals je op de foto kan zien. Straks heb ik een afspraak voor lunch met ik gok een van de zeldzame belgen die ik perongeluk toen ik achter een kot aan het zoeken was via mail heb leren kennen. Nadien weer een orientation day. Morgen zal mijn dag ongeveer gelijk die van vandaag uitzien. 's ochtends wat persoonlijke administratie en dan in de namiddag een orientation day en dan het openbaar vervoer richting ons stulpje (wat op zich een heel avontuur is, maar daar misschien een volgende keer wat meer over, want ik heb een paar fotos genomen). Ook fotos van mijn kot zullen snel volgen.

Om het kort te houden, ik voel mij hier echt wel op mijn gemak op de campus. Veel toffe, interessante mensen. Ik mis Pieter wel. Gelukkig is er telefoon en internet en eenmaal de auto er is, zal de afstand veel korter aanvoelen.

Geen opmerkingen: