dinsdag, september 19, 2006

Down Town en Consulaat

Deze ochtend had Pieter is geen vergadering dus hebben we ervan geprofiteerd om een paar administratieve zaken te regelen. Als je het land binnenkomt met een visum, moet je een wit papier invullen en een deel daarvan wordt in je paspoort geniet. Nu afhankelijk van het visum zet de douanier daar een stempel met dan een datum of een mededeling op. Nu achteraf bleek plotseling dat ze dat bij Pieter vergeten waren en omdat dat altijd voor problemen zorgt nadien, zijn we maar downtown geweest naar een dienst van de overheid waar ze dat allemaal mooi in orde hebben gemaakt. Gelukkig dat we in LA wonen, want zo op den boerenbuiten zou dat allemaal toch iets lastiger te regelen zijn.

Nadien zijn we met een bus (we zijn ook met de bus downtown geweest en eigenlijk zou ik daar liever niet met een wagen rondrijden) richting Belgisch consulaat. We wouden ons daar gaan inschrijven gewoon om alles in orde te maken. En rarara wie werkt er daar op het consulaat: Ilse (zie rechts voor een link naar haar blog). Dus nu hebben we al 2 mensen ontmoet van wie we links hebben naar hun blogs die hier in LA zitten. Nog 2 te gaan :). We hebben ons maar geregistreerd op het consulaat en bleek het nog maar eens dat administratie soms rare dingen kan doen. Zo ben ik voordat ik vertrok in Luxemburg gaan melden dat ik getrouwd ben en dan ook mij gaan uitschrijven op de ambasade. Bleek dat dit allesinds nog niet in het geautomatiseerde systeem zat. Dus conclusie: Pieter is wel met mij getrouwd, maar ik niet met hem :) Nu dat Ilse daar zit zal dat wel allemaal mooi in orde komen :).

2 opmerkingen:

Ilse zei

Ik doe alleszins mijn best! Het was leuk jullie te leren kennen! Spring gerust binnen als je nog eens passeert, of anders spreken we eens af op het strand?

saskia zei

Het klinkt super. Daar hebben we nog weinig tijd voor gehad. Ik laat je wel weten wanneer het iets rustiger in de weekends, nu moeten we meestal ergens naar toe om weer wat spullen te kopen om te overleven :). Maar een strand afspraak met picknick lijkt mij wel tof. Misschien kunnen we met meerdere blogsters en familie (toekomstige familie) afspreken.