zaterdag, september 16, 2006

Eerste zelfgekookte maaltijd

Zeer trots kan ik melden dat ik gisteren voor het eerst hier heb kunnen koken in ons stulpje. Ik had nog nooit op gas gekookt, dus had ik gekozen voor een eenvoudige maaltijd om gewoon wat te wennen. Het is dus pasta met tomatensaus geworden met daarin champignons en tonijn. Voor een betere smaak moeten daar eigenlijk olijven in (geen champignons) maar dat lust Pieter niet, dus is dat onze versie van het recept geworden. De groenten die ik erin doe zijn meestal afhankelijk van wat er nu juist in promotie is.

Vandaag gaan we ons aan kip met appelmoes wagen en zo ga ik langzaam aan wennen aan het gasvuur totdat ik wat meer kan beginnen experimenteren, zonder dat alles aanbakt.

3 opmerkingen:

@nn zei

Ik kan het nog altijd niet goed, af en toe bakt mijn pan dus aan, meer water, dat weet ik ondertussen al.

saskia zei

De pannenkoeken die Pieter gisteren gebakken heeft waren allesinds veel sneller klaar dan op ons slecht elektrisch vuur in Leuven, maar Pieter moet daar maar meer over posten. Hij is hier de pannenkoeken bakker :)

kristine@BackinBelgium zei

Hey vanwaar ken ik die borden???? Vanuit mijn kast hier.... toch leuk hé die Ikea niet te ver weg!
Ik vind het spijtig dat ik hier geen gas heb... ik kookte thuis altijd op gas! Ik moet hier oppassen als ik iets "afzet" dat het dan nog even warm blijft, met gas is dat nl niet het geval hé.
Leuk te zien dat jullie ook gesetteld geraken! Tot hoors...