maandag, september 18, 2006

Rijbewijs

Een kort berichtje om te melden dat ik vanochtend maar eens beslist had dat ik vandaag tijd had en dus maar mijn schriftelijk rijexamen ben gaan doen. Een beetje diagonaal door het boekje (dat je online kan vinden) gelezen en vooral proberen te onthouden wat de verschillen zijn met Luxemburg (jaja, want daar heb ik mijn rijbewijs gehaald). Dan maar na een boterham de fiets op en richting DMV (department of Motor Vehicles) en dan gewoon mij inschrijven en de test doen. Tot mij scha en schande had ik zelfs nog 2 fouten. Een fout is eigenlijk ingegeven door mijn rij ervaring hier. Telkens als je een kruispunt tegenkomt met alleen stopboorden verlenen vaak mensen voorrang ookal zouden ze zelf eerst mogen vertrekken, omdat ze eerst zijn toegekomen. Dus ik dacht op de test dat dit soort rijgedrag een voorbeeld was van defensief rijgedrag. Nu blijkt dat dit rijgedrag eerder wordt aanzien als het ophouden van het verkeer. Zo zie je maar weer. De andere vraag die ik fout had, wist ik eigenlijk dat ik fout had, maar ik vond het correcte antwoord een raar antwoord. Jaja, k weet het allemaal excuses :). Al bij al een zeer simpele test, maar er buizen nog mensen op (terwijl ik inschreef was er een meisje aan het huilen omdat ze te veel fouten had gemaakt. Ze had een black out. Blijkbaar hebben ze er een mouw aangepast en mocht ze direct opnieuw proberen, maar het zag er maar moeizaam uit).

Nadien heb ik maar eens keukenprinces gespeeld. Ik heb blueberrie muffins gemaakt en nu ga ik eens wat soep maken, zodat we vanavond soep hebben voor het avondmaal. Vanavond ga ik eens iets nieuws proberen. Kip met tomaat en aardappel in alumium folie in de oven met een scheutje wijn natuurlijk en lekker veel verse kruiden. Nog nooit geprobeerd, maar ik moet die oven waar ik al zoveel jaar naar uitkeek toch eindelijk eens extensief gebruiken.

3 opmerkingen:

kristine@BackinBelgium zei

En de kip... een geslaagd recept?

Proficiat met het behalen van je theorie hé... nu nog de praktijk!
Wanneer moet je gaan? Dan zullen wij duimen...

Gaat Pieter ook ervoor gaan?
Succes alleszins en tot hoors...

saskia zei

Ik weet nog niet wanneer ik praktijk ga doen. Eerst een auto kopen. En Pieter gaat het ook doen, maar die moet eerst nog wachten op een SSN.

En het recept zal wachten tot vanavond, want ik merkte gisteren dat ik de kip die ik in bulk had gekocht en in de diepvriezer had gestoken allemaal aan elkaar zit (dus volgende keer in kleine porties doen) en dus kan ik ze alleen allemaal te samen ontdooien en dan doe ik dat liever vandaag, zodat Pieter morgen (want ik ben morgen tot vrijdag in San Diego) wat eten heeft dat hij gewoon moet opwarmen.

Anoniem zei

Aangezien ik niet meteen een mailadres vond, dan maar een comment op deze blog :-)

Ik ben 24 en net afgestudeerd. Ik verhuis volgende week naar Hollywood voor een stage - tot half oktober. Ben nog aan het wikken en wegen wat vervoer betreft: waarschijnlijk auto kopen (als ik iets vind binnen budget)... misschien hebben jullie tips, ook wat rijbewijs en registratie (en hele administratieve molen) betreft. Groeten!