donderdag, september 07, 2006

Een halve week San Diego

Amaai, het is hier precies iets warmer dan Los Angeles. Nu het kan ook zijn dat het daar ook warmer is geweest de laatste dagen. Ik verblijf momenteel in de jeugdherberg in de gaslamp quarter. Echt wel een toffe goedkope verblijfplaats. Ik ben hier vooral om wat administratie in orde te maken, maar ik heb er een goede vriendin bij gekregen. Ze is Noorse en ze is voor 3 maand hier in San Diego om als een soort exchange student wat bij te leren over pedagogie. Dus nu gaan we altijd samen naar de campus, samen eten, samen koken en samen plezier maken. Ze heeft nog een plaatsje gevonden in het huis waar ik ook zit, dus ook de volgende 3 maand zullen we nog veel met elkaar kunnen optrekken.

Maar naast al dat harde noeste werken :), heb ik ook wat tijd genomen om wat andere dingen te zien. Zo ben ik maandag avond naar een baseball match geweest. Het werd hier vanuit de jeugdherberg georganiseerd en we konden goedkoop tickets krijgen voor echt wel goede plaatsen. De Padres (thuisploeg) hebben tegen de Rockies gespeeld. Blijkbaar werkt het systeem zo dat een ploeg verhuist naar een andere ploeg zn stad en dan spelen ze een aantal keer tegen elkaar in een paar dagen tijd. Ik moet eerlijk bekennen dat het spel op sommige momenten echt saai kan worden. Dan gooien ze vooral veel die bal en raakt niemand em, of dan wordt hij uit geslagen. Daarnaast zijn er enorm veel reclame breaks en bijna alle spelers hebben een buikje. Maar het einde was enorm spannend. Ook heb ik 3 homeruns gezien van de thuisploeg (dat gebeurt ook niet elke game). De amerikaanse kenners hebben ons verzekerd dat dit echt wel een van de betere games was. Tot in de laatste 'inning' stond de bezoekersploeg 1 punt voor. De thuisploeg had het toch voor elkaar gekregen om 2 mensen op verschillende 'bases' te krijgen tot de held van de avond een homerun sloeg en dus alle 3 spelers een punt konden scoren en de thuisploeg dus won. Echt wel super. Waar wij zaten was net iets boven de plaats waar de meeste homeruns toekomen, dus echt wel een super plaats.

Daarnaast ben ik gisteren namiddag naar het strand geweest in La Jolla samen met Henrietta (ik hoop juist geschreven). Waar we natuurlijk lichtjes verbrand van zijn terug gekomen, maar we weten nu al dat we ook zo een plank willen waar je op kan liggen want de golven waren echt wel super. Er waren dan ook redelijk wat surfers in de buurt. Ook heb ik gisteren mijn eerste Amerikaanse ijsje geproefd: Strawberrie with cheesecake. Echt wel lekker, maar ik denk dat ik toch eerder een fan ga blijven van Italiaans ijs. De avond hebben we dan maar afgesloten met een biertje. Vandaag rij ik terug naar LA, een dag eerder dan verwacht omdat ik zo ongeveer langzaam rond begin te geraken met Administratie. Ik kijk er al naar uit om Pieter terug te zien en hopelijk kunnen we morgen in ons stulpje in.

3 opmerkingen:

@nn zei

Ge hebt het daar precies wel naar je zin he!
Tof, je bent jong en je wil wat, doen!

@nn zei

Ge hebt het daar precies wel naar je zin he!
Tof, je bent jong en je wil wat, doen!

saskia zei

Ik denk dat ik het daar wel ff kan uithouden. Maar eenmaal de lessen starten, zal er wel wat minder tijd overblijven om te spelen. Maar ik vermoed dat Henrietta en ik af en toe ook eens een bloemetje zullen buiten zetten, het is er ook een fantastische buurt om te gaan wandelen, met een aantal trails.