vrijdag, september 22, 2006

Eerste les, huiswerk en raar papier

Woensdag ben ik speciaal vroeg opgestaan om de commuter bus richting downtown te nemen en dan weer de trein naar San Diego. Op de trein heb ik dit keer mijn laptop in het stopcontact gestoken en nog wat gewerkt. Gelukkig maar, want de trein had uiteindelijk 40 min vertraging (dat op een rit van nauwelijks meer dan 2 uur). Dus ik ben blij dat ik de tijd nuttig besteed heb om nog wat te werken, want met al dat verhuizen, administratie en winkelen is er van werken niet veel terecht gekomen. Toen ik dan uiteindelijk toekwam bleek een van de 2 lessen die ik donderdag zou hebben gehad weg te vallen deze week. Gelukkig ging de andere les wel door, anders zou ik helemaal voor niks naar San Diego zijn afgezakt. Woensdag avond heb ik mijn kooktaak waargenomen in het kot en mijn lievelings pasta gemaakt: Broccoli met spekjes in roomsaus.

Donderdag was het dan zover. Mijn eerste lesdag hier in de US. Nu na een hoop jaren eerste lesdagen te hebben gehad, was de spanning er wel een beetje vanaf. Ook begin ik de campus een beetje te kennen (toch mijn deel) dus ik voelde mij allesinds geen groentje. Mijn leslokaal had ik snel gevonden en dus toen kon het plezier beginnen. Het was een vervanger, omdat de professor tijdelijk in een ander lab was ver van San Diego voor onderzoek. Ik was blijkbaar het enige nieuwe gezicht in een klas van 10. Het was wel even wennen aan de stoeltjes met het klaptafeltje (zie amerikaanse sitcoms) het feit dat de TA (teaching assistent, maar dat kan even goed een prof als een assistent zijn) voortdurend vragen stelt en ook echt antwoorden verwacht. Gelukkig voor mij, kende hij mijn naam niet en langs de andere kant nogmaals gelukkig voor mij was de eerste les leerstof dat ik al eens gezien had. Waar ik ook moest aan wennen is dat we huiswerk kregen. We moeten 3 opgaves oplossen. Het zal mijn integraal rekenen nog eens opfrissen.

Het minder toffe nieuws vond ik 's avonds in mijn mailbox. De prof van de andere les die niet was doorgegaan, heeft direct maar wat huiswerk gemaild en onze volgende les (dus de eerste les) krijgen we direct al een QUIZ. Het gaat hier even wennen worden, want het is van mijn middelbaar geleden dat ik nog op die manier huiswerk kreeg.

Maar het meest lastige om aan te wennen is papier. Ik schrijf nu al meer dan 10 jaar op ruitjes papier. Hier daarentegen wordt ruitjespapier alleen gebruikt voor wiskunde lessen of proefjes in het lab. Ook als er gaatjes in papier zijn, dan hebben ze 3 gaatjes, die veel grotere zijn dan in Belgie. Dit weekend ga ik eens tijd maken voor naar een winkel te gaan waar ze alleen maar bureau spullen hebben en misschien ga ik dus over moeten schakelen naar lijntjes papier :(.

Geen opmerkingen: