zaterdag, september 16, 2006

Mijn kot en kotgenootjes





























Ik had dit al eerder willen posten maar tijdgebrek heeft ervoor gezorgd dat er eerst een paar andere posts zijn bijgekomen. Ik wou gewoon een paar fotootjes tonen van mijn kamer en het huis waarin ik woon en mijn kotgenootjes uit San Diego.


Het kot zelf ligt op 15 min van een bushalte waar een directe bus naar UCSD gaat die gratis is voor UCSD studenten. Deze bus komt alle 15 min. De wandeling gaat eerst heel kort door een woonwijk, dan via een zeer beschut pad tussen bomen langs sporttereinen. Nadien kom je dan langs een highschool en dan uiteindelijk aan de drukke weg en dus ook de bushalte. Het kot ligt helemaal onderin een 'canyon'. Eigenlijk vind ik het meer een soort vallei, maar je moet wel met stijle wanden. Nu de bushalte ligt gelukkig in het verlengde van de valei en je moet gewoon over golvend terein. Als je daarentegen naar de supermarkt wilt, dan moet je de helling omhoog.

Mijn kotgenoten zijn een noorse (Henriette), een Duitser (Meng, maar je spreekt het uit als Ming) en dan een amerikaan (Sherwin?, ik heb em nog maar 1 keer gezien). De drie buitenlanders komen goed overeen. Zo hebben we meestal een flesje wijn bij het eten en wisselen we elkaar af om eten klaar te maken en te gaan inkopen. Nu maakt dat nog niet veel uit omdat we nog geen lessen hebben, maar het gaat fijn zijn als we het eenmaal drukker krijgen dat je niet elke avond je eigen eten moet maken. Het is ook enorm gezellig om zo samen te eten en dan is het ook nog eens gemakkelijk, omdat de meeste promoties in de supermarkt inhouden dat als je meer koopt je minder betaald per stuk. Nu als je met meer bent, dan geraakt dat ook allemaal op. De frigo en de diepvriezer zijn ook groot genoeg. Ik vind het allesinds heel gezellig. Hopelijk doet de Amerikaan ook mee als hij eenmaal geinstalleerd is.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wow, wat een tof 'kot'! Ziet er veel luxueuzer uit dan de koten in Leuven! Hoe heb je het gevonden?

saskia zei

Listings van de universiteit. Ze hebben zo hele lijsten met verschillende mogelijkheden tot koten. Nu het is zeer groot en luxueus ten opzichte van Leuven (ik heb een afwasmachien daar ookal is het niet het nieuwste model).

Maar je medekotgenoten kun je niet altijd kiezen. Dus daar heb ik wel heel veel geluk mee. In Leuven moet je daar ook een beetje geluk mee hebben.