zondag, september 30, 2007

Wat ben ik aan het lezen...

Onder 'wat ben ik aan het lezen' ga ik proberen jullie op de hoogte te houden van welke boeken ik op dit moment aan het lezen ben. Ik zal ook proberen mee te geven of het vorige boek goed was.

Voor wie het nog niet weet, Saskia en ik hebben een kleine boekencollectie. Niks gigantisch groot, maar toch al een mooie 300 boeken. Niet allen zijn 'leesboeken', er is ook een hele hoop vakliteratuur (zeer handig om in slaap te vallen). De echte 'leesboeken' zijn bijna allemaal Fantasy of Science Fiction, meestal in het Engels, maar er zit ook een enkeling Nederlandstaligen tussen.

De vorige twee boeken die ik gelezen heb zijn:
  • Harry Potter and the Deadly Hallows, of te wel, het laatste Harry Potter boek. Ik moet zeggen dat ik dit boek op een 2 tot 3 weken heb gelezen (wat voor mij vrij snel is). Het is zeker het betere boek van de laatste 3. Het vierde boek blijft toch mijn favoriet, maar nummer 7 is zeker niet slecht. Een aanrader voor wie de eerste 6 heeft gelezen. Voor wie nog geen enkele Harry Potter heeft gelezen, kan ik deze serie zeker aanraden. Laat je niet afschrikken door het beeld dat het kinderboeken zouden zijn.

  • "Posterijen", of in de originele Engelse titel: "Going Postal". Dit is een boek uit de befaamde Discworld serie van Terry Pratchett. Zoals alle discworld boeken is dit weer een aanrader. De humor van Terry Pratchett ingekleed in een fantasie wereld is zoals altijd snedig en origineel. Tof aan dit boek (geen idee welk nummer, maar 't is ergens onderaan in de 20), is dat er weer eens een nieuw held is. Voor wie gekent is met de serie, hij heeft wat weg van Commandeur Flinx (sorry, geen idee hoe hij in het Engels heet), maar dan nog wat meer rotzakkig. Een echte oplichter en een boef dus. Voor wie afvraagt waarom ik deze serie in het Nederlands lees, en niet in het originele Engels, is omdat mijn allereerste boek dat ik kreeg (van mijn ouders) het eerste boek uit deze serie was, en dit was een Nederlandstalig exemplaar, en dus ben ik deze serie in het Nederlands blijven verzamelen. Hoe dan ook, wie nog geen Discworld boek heeft gelezen, moet zeker het eerste boek uit de serie eens lezen: "The Color of Magic"... Je zal zien dat je snel de rest ook wilt lezen.
Dus wat ben ik dan nu aan het lezen. Wel, ik ben gisterenavond begonnen in "Xenocide" van Orson Scott Card. Dit is het 3de boek in een serie. De eerste twee waren zeer entertaining. Ik moet toegeven dat ik wel met een zekere schrik aan dit boek begin, omdat het zo dik is al de twee eerste tesamen. Laten we hopen dat het niet onnodig langdraadig geschreven is. Ik hou jullie nog op de hoogte van hoe dit boek is (dat kan wel even duren, sinds ik enkel 's avonds lees).

Geen opmerkingen: