zaterdag, september 29, 2007

Het leven van een graduate student

Het leven van een graduate student kan het best samen gevat worden door phdcomics.

Een belangrijk eigenschap van een graduate student is 'free food'. Vooral de week voor de eerste lessen en de week van de eerste lessen, is het redelijk eenvoudig voor goed en veel free food te vinden. Zo kon ik donderdag avond smullen van rauwe groentjes, kippenbotjes, californische sushi, gegrilled asperges, europese kazen, etc...

Iets anders waar je van moet profiteren is travel. Nu hier moet je een beetje overtuigingskracht gebruiken en het een beetje slim spelen. Een mogelijkheid is een samenwerking aangaan met een onderzoeksgroep aan een andere universiteit of lab. De eerste stappen zijn gezet, alleen moet ik voor de toekomst onthouden: Oak Ridge, Tennessee is nu niet de meest hippe plaats om te bezoeken. Na mijn bezoek in maart, weet ik dat dit echt een boerengat is met prachtige natuur (waar k na een dag werken dus niet veel meer van zie) en waar 's avonds nu eens echt niks te doen is (ze bekijken je al vies als je pas na 7pm ergens binnen stapt om te gaan eten). Misschien volgende keer eerder proberen of Columbia geen interesse heeft, want dan hang k er wel een lang weekend New York aan vast :)

Een andere manier om te reizen is proberen je begeleider te overtuigen dat je postertje echt wel de reiskosten waard is. Nu voor de grootste conferentie in plasma fysica in de US, was dat niet moeilijk. Maar sinds k niet echt een Disney fan ben, k zo al in mijn vakgebied vooral door 50+ omringd ben, spreekt Orlando Florida mij niet zo aan in de buurt van Thanksgiving.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik ga voor een week tropischere temperaturen in Oak Ridge opzoeken.

Geen opmerkingen: