vrijdag, september 07, 2007

Glacier point en Mariposa grove


De tweede dag yosemite ziet erop en ook de laatste voor dit bezoek. Ondertussen zijn we al op ons Hotel, nabij Sequoia National park.


Vandaag zijn we met de wagen naar Glacier Point gereden. Onderweg daar naar toe, zijn we nog een paar keer gestopt, omdat er een overvloed aan mooie vergezichten waren. Met pijn in mijn hart heb ik niet overal kunnen stoppen en zal dat voor een volgend bezoek zijn. Onderweg is mijn schone mama, nog een vriendin vanuit Belgie vanuit de Engelse les tegengekomen. Het toont nog maar eens hoe klein de wereld is tegenwoordig.


Op glacier point hebben we dan vooral fotos getrokken en van de vergezichten genoten. Ik had daar gewoon een hele dag kunnen blijven zitten. Pieter en ik moeten echt eens terug komen voor wat wandelingen. Dit keer konden we zien dat er een paar watervallen nog water hadden, zoals de Nevada falls.


Dan weer de auto in, voor naar de Mariposa grove, met de Sequoia bomen in. Hier hebben we rustig onze boterhammen opgepeuzeld en we hebben besloten door gebrek aan tijd, met het treintje de grote tour van 7 mijl te doen, die we nooit niet op een uur hadden kunnen afwandelen. Zo hebben we heel wat bijgeleerd over sequoias en kunnen we morgen hopelijk nog meer van de bomen genieten.

Uiteindelijk zijn we dan maar richting Three Rivers, dichtbij Sequoia National Park gereden. Waar we na een maaltijd tussen de locale bevolking (echt toeristisch is het hier niet), ik nu de blog update. Morgen is de laatste dag van onze zeer korte roadtrip.

Geen opmerkingen: