zondag, december 03, 2006

Hersengymnastiek

Zoals het wel eens gebeurt, zat het er deze vrijdag echt niet in. Met 'het' bedoel ik dan de zin voor te werken. Na wat omwegen kwam ik dan op het volgende spelletje online. Eigenlijk is het maar een dom spelletje; je krijgt een naam van een land, en moet deze dan aanduiden op de wereldkaart. Ik verschoot er toch wel van hoe slecht mijn geografische kennis was, zeker van het gedeelte onder de evenaar. Dit kon ik natuurlijk niet laten zijn. Dus heb ik mijn geografische kennis wat opgefrist, en kan ik nu elk land (in dit spel) zonder fout onmiddelijk aanklikken. Als er iemand zo een spelletje kent voor de staten van de VS, laat het weten, want ik ken ze wel bij naam, maar weet helemaal niet waar ze liggen.

Als experiment heb ik ook eens enkele Amerikanen op het werk dit spelletje laten spelen. Ik moet zeggen dat het lang geleden was dat ik nog zo gelachen heb. Niet dat hun geografische kennis zo slecht is, maar wel dat ze nooit willen toegeven dat ze iets niet kennen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha,

Ik ken er ook niet veel precies, maar jammer wel dat ze niet laten zien waar wat ligt nadien. Ik zal hier vanuit de zetel ook maar eens wat meer naar de landkaart kijken die ophangt.

Leuk spel wel!

Groetjes

saskia zei

Voor het spel start kan je al oefenen door op een land te klikken en dan weet je waar het ligt :)

Saskia

Anoniem zei

Ik ga me er sebiet eens mee bezig houden. Ben benieuwd.

Petra zei

Hoi Saskia,

Bedankt voor je aanbod wat Katja's algebra betreft. Als ze eens echt omhoog zit, zal ik het in gedachten houden.
Hier vind je een spelletje om je kennis van de staten te testen:
http://www.lizardpoint.com/fun/geoquiz/usaquiz.html