zondag, december 24, 2006

Kerstavond

Gisteren is mijn zus veilig geland in LA. Ze profiteert van een lange wintervakantie om de VS onveilig te maken en daarbij dan ook eens voor de feestdagen bij ons langs te komen.

Nu echt kerstsfeer hangt hier niet. We hebben nog geen kerstboom of kerstversiering gekocht. Dit gaat iets voor volgend jaar zijn, als we hier wat meer gesetteld zijn (en ik Pieter hiervan overtuigd krijg :)). Het weer helpt ook niet mee om voor kerstsfeer te zorgen. Vorig week was het 's ochtends nog frisjes, maar gewoon een pul is nog steeds genoeg voor Pieter om naar het werk te fietsen. Dus dan zal het nog meevallen ten opzichte van een echte Belgische wintere, waar we niet zonder jas (zelfs winterjas buiten gingen). Maar dit weekend is het nog eens prachtig weer.

Dus zijn mijn zus en ik er vandaag maar eens op uit getrokken. Ik was zelf nog nooit echt noordwaarts langs de kust van LA geweest, dus dat werd onze uitstap. Natuurlijk merkten we te laat dat we onze beide cameras thuis hadden gelaten. Onze eerste stop was Point Dume waar we ons rustig op een bankje hebben gezet en hebben gekeken naar de oceaan. Het is het seizoen van de walvis migratie.

Nadien zijn we naar Malibu Lagoon geweest, vooral gekend om zn vogels. Annelies heeft haar voetjes eens in het oceaan water gestoken. Er waren nog hopen surfers aanwezig, maar de golven waren precies niet meer zo fantastisch. Daarna zijn we langs Topagana Canyon road door de Santa Monica mountains gereden. Een rit die ik andere mensen zeker kan aanraden. Je kan dan nadien Mullholand drive afrijden, alleen wordt dit in de winter afgeraden na zware regenbuien. En dan met een blik op het Getty Museum zijn we huiswaarts gereden.

Morgen is het kerstmis. Zo extreem speciaal eten heb ik niet voorzien, maar ik zal eens zien of ik een dessertje en een lekkere soep kan bij elkaar toveren.

3 opmerkingen:

Petra zei

Vrolijk Kerstfeest daar in het verre zuidwesten! Leuk om je zus over te hebben, in ieder geval. Kan me voorstellen, dat het in zulk warm weer moeilijk is om in de "spirit" te komen.

Anoniem zei

Ja, Getty Museum is zeker de moeite. Als je er niet binnen geweest ben zou ik zeker nog is teruggaan. Ik denk dat de toegang nog steeds gratis is. Ook Highway 1 van LA naar SF is een aanrader ;-) Vrolijke feestdagen!

Pieter zei

De LA -> SF rit is denk ik voor na de deadline(s) :) Verwacht er je maar aan...