dinsdag, december 19, 2006

Music for Life

Leuven in de ban van 3 'Vetgeile' (zo noemen ze zichzelf) radiopresentatoren. Net nu ik Leuven verlaten heb houdt Studio Brussel (mijn favoriete radiozender en dit is nog altijd niet verandert ookal zit ik langs de andere kant van de wereld) een grote benefietactie, met als centrum Leuven.

Drie radiopresentatoren praten zes dagen lang allerlei verzoekplaatjes aan elkaar en ze overleven in een glazen huis op sapjes en soepjes. Het geld dat zo wordt verzameld gaat naar het Rode Kruis en hun anti-landmijnen campagne. Nu, zo een campagne lokt altijd een hoop nevenacties uit. Het hele Studio Brussel team helpt dus mee (zie maar op www.stubru.be).

Daarnaast zijn er een hoop Belgische artiesten die de acties steunen. Dit gebeurt door bijvoorbeeld thuisconcerten weg te geven (als iemand wil samenleggen om An Pierle naar LA te krijgen, laat het maar weten) of gesigneerde attributen aan de hoogste bieder.

Ik moest gewoon mijn ei kwijt. Ondertussen ga ik verder genieten van de vrijgevigheid van de Belgen in deze eindejaars dagen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Yep, ik heb ze daar in Leuven zien zitten in hun glazen kooi. Ik zou zot worden denk ik na zo zes dagen op sapjes leven!

saskia zei

zonder koffie :(