zondag, november 12, 2006

Het weekend: uit eten (2x), pretpark


We hadden dit weekend voor het eerst de kans op een rustig weekend. Geen IKEA meer, administratie begint langzaam in orde te geraken. Maar uiteindelijk is het een redelijk druk weekend geworden.

Het begon allemaal op vrijdagavond. Pieter en ik zijn toen naar Culver City gaan uiteten, daar zo volgens onze Zagat gide een goed en naar amerikaanse maatstaven goedkoop frans restaurant zijn: La Dijonaise. Het eten was wat je simpele, eerlijke traditionele gerechten zou noemen. Maar ze waren enorm smaakvol klaargemaakt, het was ook nog gezellig in het restaurant en een van de obers was allesinds een ECHTE fransman. Vooral de patisserie (= desserts of koffiekoeken als je gaat ontbijten of brunchen) is fantastisch.

Na de zaterdag dan toch door te brengen met gewone alledaagse dingen die moeten gebeuren, zoals de was en de strijk, ben ik dan Kristine (zie een van de blogs aan de rechterkant) gaan afhalen. Op een of andere manier zijn een hoop bloggende vrouwen (zie rechterkant) en een aantal niet bloggende belgische dames op het idee gekomen om eens lekker samen te gaan eten. Het was enorm gezellig, k kon spijtig genoeg niet nog eentje gaan drinken, omdat Pieter en ik ondertussen voor de volgende dag plannen hadden. Ik hoop en vermoed dat de andere blogs wel een paar fotootjes online zullen zetten en veel uitgebreider verslag.

Zondagochtend zijn Pieter en ik na het ontbijt met een paar collegas van Pieter naar een pretpark ten Noorden van Los Angeles gereden: Magic Mountain. Het pretpark bestond uit Rollercoasters en nog eens rollercoaster. Op het einde van de rit hebben we ze niet eens allemaal gedaan, we waren het gewoon beu (raar maar waar). Maar ik moet wel zeggen dat ik nog nooit zo veel super goede en spannende en speciale rollercoaster bij elkaar gezien heb. Hierboven kan je 2 van onze favorieten zien. Een waarbij je met je gezicht naar de grond gericht was en dan de groene op de achtergrond waar je moest staan. Beide brachten het hele achtbaan gebeuren op een nieuw niveau.

Nu gaan we het weekend afsluiten met lekker lui tv kijken en een glaasje wijn.

2 opmerkingen:

Elsie zei

Roller coasters, geweldig! Dat park moet ik onthouden voor een volgende stop in LA!!

kristine@BackinBelgium zei

Thx voor de link naar het restaurant die je ons beloofd had... en wil je wat weten: uiteindelijk hebben ze geen tof cafeeke meer gevonden en zijn de andere dames ook direct huiswaarts gereden! We hebben dus niets gemist...