zaterdag, november 18, 2006

Browser wars & Web stats

Ik kan het niet geloven! 57% van de bezoekers van deze blog gebruikt Internet Explorer versie 6.
Als ras-echte computer nerd vind ik dit vreselijk. Vreselijk! Firefox (een gratis web browser) is stukken beter en gemakkelijker te gebruiken. Verder is het ook nog eens 100x veiliger. Niet enkel virussen maken gebruik van de ontelbare fouten in internet explorer, ook criminelen gebruiken deze fouten om gevoelige en persoonlijk informatie te onttrekken van je computer. Dus daarom, iedereen die internet explorer gebruikt (het blauwe 'e'-tje) ga naar de firefox website en download en gebruik deze browser. Je zal er even aan moeten wennen dat het iets anders is, maar je zal er snel mee vertrouwd zijn, en je zal je afvragen hoe je ooit hebt kunnen surfen/bloggen met een browser die geen meerdere 'tabs' ondersteunt.

Nu, je vraagt je misschien af hoe ik weet dat er 57% van de bezoekers internet explorer gebruikt? Voor degene die het nog niet gezien hebben, rechts staat hoeveel bezoeker onze webpagina al gehad heeft. Ook is er een linkje naar onze 'stat' pagina, waar je allerlei statistieken kan bekijken over de bezoekers van onze blog (zoals vanwaar ze komen enzo). En dus ook welke browser je gebruikt. Altijd leuk om te zien. BTW: ik ben wel benieuwd wie onze blog regelmatig vanuit Noorwegen (geen idee?) en Zwitserland (Thomas?) bezoekt. Zo weet ik ook dat Saskia onze eigen blog zeer regelmatig vanuit San Diego bezoekt (blokken, jaja, dat zal wel zijn ;)

Ik heb ook zo een tellertje op mijn 'professionele' onderzoekswebpagina, en het is wel deprimerend te weten dat er meer mensen onze blog lezen (en dus duidelijk interessanter vinden) dan mijn onderzoek. Ik zal er maar vanuit gaan dat dat met Saskia's good looks te maken heeft, en niet met de saaiheid van mijn onderzoek...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dan hoef ik je nu ook niet te vertellen dat ik firefox 2.0 heb.
Het goede EN slechte van firefox zijn de plugins. Goed als in uitbreiding zoals colored tabs, RSS (uitgebreider en beter dan IE) Het gevaar zit erin dat de plugin schrijvers niet altijd naar de beveiligingen kijken.
Maar Firefox raad ik aan voor iedereen.

Anoniem zei

Als je hits ziet vanuit Duitsland of andere wazige landen, dan ben ik dat misschien :)
Vroeger kon ik je blog zonder problemen lezen, maar sinds een paar weken wordt hij tegengehouden door The Great Firewall(tm). Dus moet ik een anonimizer proxy gebruiken. Ik weet niet wat je rond die periode juist geschreven hebt, maar Mao kon er alleszins niet mee lachen.

peirz
(converted sinds Mozilla 0.8)

Phil Dutré zei

Dude, die browser wars, daar moet je je als post-doc nu toch al over kunnen zetten. Laat dat over aan de lowly ph.d. students :-)

Pieter zei

@ph.d.: Post-doc op papier misschien, maar een echte nerd in hart en nieren :) BTW: leuke blog.