dinsdag, november 07, 2006

Election day

Damn, k ga eens moeten leren van ons digitaal foto apparaat mee te pakken naar San Diego. Na vanochtend vroeg op te staan, een doesj te nemen en dan al slaapwandelend de berg omhoog te klauwteren, zag ik toen ik verder richting bushalte strompelde, dat er op de hoek van de straat een hoop mensen met borden stonden. Nog niet helemaal goed wakker en nog op redelijk afstand vroeg ik mij af waarom mensen op zo een onmenselijk uur aan het protesteren waren en vooral tegen wat? Toen ik dichterbij kwam en langzaam maar zeker de borden herkenbaar werden, herkende ik zo van die dingen die ik hier ook in de voortuinen van mensen had gezien.

Uiteindelijk viel mijn dollar, het was election day. Ik weet dat er zo van die regels bestaan (toch allesinds bij het verkiezen van de studentenkringen) dat je 24u voor de verkiezingen geen campagne meer mag voeren, hier dus blijkbaar wel. Ondertussen had ik ook door dat langs de andere kant precies de tegen partij stond, met allemaal het juiste geel (geen idee waarvoor geel nu staat in politiek) gekleurde t-shirt aan. Dit geheel leverde mooie taferelen op. Want de mensen in de wagens kijken naar de mensen op de straat hoek, er wordt gezwaaid getoeterd en het is al bij al verbazingwekkend dat er geen ongelukken gebeurd zijn, toen ik daar versuft op de bus stond te wachten (zo versuft dat ik mijn map vergeten ben in het bushokje, daar 2-3 bushaltes verder achterkwam en toen ben uitgestapt, de bus terug heb genomen en mijn map veilig heb gerecupereerd (dit is trouwens niet de eerste keer)).

Achteraf gezien, vraag ik mij af of die mensen niet op hun werk moeten zijn. Nu het zagen er niet allemaal huismoeders/vaders uit. Nu over 2 jaar zal het wel wat indrukwekkender zijn, met de presidentsverkiezingen in het verschiet. Ik zal dan zeker proberen mijn camera mee te pakken. Maar allesinds, op het lokale nieuws zullen ze te zien zijn, want er was een camera ploeg aanwezig en zelfs een fotograaf, etc...

3 opmerkingen:

@nn zei

Bij ons stonden ze deze ochtend ook, vooral paars.

Anoniem zei

Ben eens benieuwd naar de resultaten van die verkiezingen...

saskia zei

k ben ook wel benieuwd en ik denk dat niet alleen Amerika maar ook de rest van de wereld zeer nieuwsgierig toekijkt.