woensdag, februari 14, 2007

Meest gebruikte keukengerei

Tis alweer een tijdje geleden dat ik iets op de blog plaatste, en daarom dit postje. Ik ga het eens hebben over het hulpmiddel dat ik het meest in de keuken gebruik. Kwestie van allez cliche's over mannen en koken te bevestigen. Het meest gebruikte ding (voor mij) in de keuken is... een engelse sleutel. Ik hoor je al denken, is dat voor leidingen te maken die lekken ofzo?? Wel, een normale mens zou dat daarvoor gebruiken. Als we ook nog even in gedachte nemen, dat ik een computer-nerdje ben, weet je al dat ik niet zo handig kan zijn (goh, dat zou equivalent zijn aan Saskia als een pro-boxer). Dus, waarvoor dan die engelse sleutel. Wel, iedereen heeft wel al meegemaakt dat als je een kurk terug in een wijn fles steekt, dat die daarna soms moeilijk te openen is. Begint het al te dagen? Onze engelse sleutel is dus nu perfect afgestelt op de breedte van een kruk. Het geeft een ijzeren grip op dat ding, en maakt het verwijderen van die kurk een (relatief) makkie. Zo, nu weet je dat ook weer. En zeg nu niet dat je dat had zien aankomen.

2 opmerkingen:

kristine@BackinBelgium zei

"Zeer origineel" moet ik zeggen!
Maar, waarom niet... als het maar werkt.
En dit was dan geen raad van tante kaat, maar eentje van nonkel pieter (hihi)...

Anoniem zei

Hebben wij nog nooit gebruikt... Als we een flesje kraken, drinken we het bijna altijd leeg ;-)... of we zetten er een stop op die je luchtledig kan trekken (kwestie om de wijn goed te bewaren).

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info