woensdag, januari 03, 2007

Tijdelijk afscheid


Vandaag in de vroege uurtjes, ben ik naar de luchthaven gereden om mijn zus op de vlieger te zetten. Ze moet naar Orlando vliegen om daar nog een paar dagen van Disney world te genieten, voordat ze weer naar haar thuis mag, bij haar vrienden. Nu momenteel zit ze nog vast in Houston. Ze zat al op haar vlucht richting Orlando en ongeveer halverwege is het vliegtuig terug gedraaid. Er was problemen met de druk in de cabine. Zelfs de zuurstofmaskers zijn gevallen. Juist zag ik op het net dat het er niet naar uitziet dat het vliegtuig de lucht zal ingaan. Gelukkig had ze direct haar vlucht omgeruild tegen een later vlucht toen ze weer op de luchthaven was. Waar ik mij nu zorgen over maak, is dat bij de latere vlucht nu ook alweer staat aangeduid dat er problemen zijn. Dat had volgens mij toch een ander vliegtuig moeten zijn. Ik hoop gewoon dat ze vanavond ooit nog in Orlando toekomt en dat ze in een bed kan slapen.

Gisteren waren we nog in het Getty Museum. Zelf houd ik eerder van alles wat vanaf het impressionisme is gestart. Ook ben ik een grote Van Gogh fan en dat zijn nu niet de grootste troeven van het Getty Museum. Eerder veel vlaamse klassiers als ik het mij nog goed herinner van zoveel jaar geleden. Toen ik hier in 1998 was (het eerste jaar dat het Getty Museum open was), was het een fijne plek om te vertoeven, maar het miste veel intimiteit. Het is een groot museum en het voelde toen nog wat kaal aan. Gisteren voelde het aangenamer aan, misschien had het zeer warme ochtend zonnetje er iets mee te maken. Ondanks het feit dat het een modern gebouw is en de tuin ook moderne elementen heeft, voelde het voor mij aan alsof ik ergens in Zuid-Europa was. De tuinen hadden zelfs iets romantisch Engels met een moderne twist. Toen ik daar op het terras zat met een salade en een broodje voelde ik mij echt thuis. Ik denk dat ik gewoon elke week daar een dag zou kunnen doorbrengen. Gewoon lekker van een koffie slurpend, rustig rondslenterend, een boekje lezen in de Californische zon. En dan elke keer een half uur voor de Irises van Van Gogh zitten. Een plek waar ik helemaal tot rust kan komen.

Geen opmerkingen: