woensdag, januari 10, 2007

Terug naar 'school', mijn eigen plekje

Deze week was het dan zover, k mocht weeral eens terug naar de schoolbanken. Nog 6 vakken en ik ben er officieel vanaf. Nu ik vermoed dat ik de volgende jaren zo af en toe eens een lesje ga meepikken bij andere richtingen. Ik betaal (of hopelijk de unief betaalt) dan toch inschrijvingsgeld, dan kan ik maar in 1 keer ook wat interessante lessen gaan volgen. Zo heb ik gezien dat ze bij natuurkunde vakken over het ontstaan van het helal geven, over zwarte gaten en andere interessante dingen. Of bij kunst richting, wat kunst geschiedenis gaan volgen of wat bij leren of verschillende beroemde kunstenaars, of misschien zelfs een les photografie. Of als ik wil kan ik wat talen gaan leren, Pieter probeert mij nog steeds te overtuigen een paar woorden japans te leren. Of misschien mijn spaanse lessen voortzetten. Ach er zijn zoveel interessante dingen om te leren, ik zou nog jaren bezig kunnen zijn.

Doordat ik die quarter naast mijn gewone vakken ook nog TA (Teaching Assistent) ben voor een vak over de energieproblematiek met de focus op hernieuwbare technieken (de nucleaire technieken komen in een opvolger van dit vak aan bod) heb ik sinds deze middag ook mijn eigen bureautje. Nu dat houdt vooral in dat ik momenteel gewoon een desk heb in een zeer klein lokaaltje dat ik met nog 2 andere mensen moet delen. Maar nu heb ik desnoods een plaats op de campus om mijn spullen achter te laten als ik eens wil gaan gebruik maken van de gratis acces tot the gym. En ik heb zonlicht (sorry Stefan dat ik het zo inhamer), wat blijkbaar niet altijd zo evident is als je tot de kelders van ESAT bent verbannen.

Het ziet ernaar uit dat er mij een drukke 10 weken te wachten staan. Door dan ook nog een lastig lessenrooster ben ik nog maar zelden in LA (maar 2 nachtjes). Hopelijk zal het er volgend quarter allemaal beter uitzien en kan ik weer meer thuis zijn.

1 opmerking:

Petra zei

Klinkt allemaal heel interessant. Ik heb nog altijd spijt, dat ik in Nederland heb gestudeerd en net niet hier (mijn broers en zus wel). Er is zoveel meer variatie in de vakkenkeuze hier!
Wilde jij nou die Fitness workout ook? Ik heb de foto's online gezet bij http://www.kodakgallery.com/petrarick/main/fitness_workout

Voor Ingrid heb ik er ook nog een uitleg bij geschreven, maar ik heb jouw email adres niet, dus als je die wilt, mail het me even.