zondag, januari 21, 2007

Siggraph

Elk jaar opnieuw rond ongeveer dezelfde tijd komt hij er opnieuw aan. Nadat sinterklaas en de kerstman al weer vertrokken zijn en de paashaas nog in winterslaap zit, komt de Siggraph deadline er weer aan.

Wat moet ik nu over Siggraph zeuren, is dat niet beter iets voor Pieter om te doen. Als vrouw van en vriendin van de voorbije jaren heb ik al elk jaar een deadline siggraph deadline mogen meemaken (er zijn er ook andere, maar deze is toch een beetje speciaal). Elk jaar weer zijn dat de laatste weken/dagen zwaar. Al die avonden dat ik alleen in bed kruip en hoop dat Pieter niet te lang meer moet werken. Ik neem dan voor die korte periode het huishouden op mij (= iedereen die mij een beetje kent weet dat we dus volgende zeer veel gaan mogen kuisen, omdat dat niet mijn lievelingsbezigheid is en dat als ik het alleen moet het blijft liggen). Elke avond dat ik in LA ben probeer ik ervoor te zorgen dat mijn ventje toch iets of wat gezonde voedingsstoffen binnen krijgt. Ik probeer ook iets meer op te ruimen, zodat hij iets minder last heeft van mijn en onze rotzooi.

De voorbije jaren was ik rond Siggraph deadline altijd zelf druk bezig met de examens. Dit jaar heb ik voor het eerst geen examens op hetzelfde moment en ik moet zeggen de sfeer is een stuk gemoedelijker. Ik vermoed dat 2 stresskuikens bij elkaar zetten niet altijd even goed is. Nu heb ik tenminste tijd om rustig naar hem te luisteren en braaf te knikken als het moet :).

Beide kijken we vol verlangen uit naar woensdag. Dan zit het er weer op voor dit jaar. Als ik dan donderdag terug ben uit San Diego kunnen we weer eens het huis uitkomen. Eindelijk tijd om uit te gaan eten, eens de cinema te bezoeken, te gaan winkelen voor een hoop spullen die beginnen op te geraken of die ik nog mis. En wie weet, misschien vinden dan binnenkort eindelijk de tijd om niet ver van LA eens een stukje natuur te gaan bezoeken. Want dat mis ik wel van Leuven. Daar woonde ik vlak bij Heverlee park/bos en nog geen 5 min wandelen en je zat in de natuur. Hier ligt alles zo vol beton en heb ik nog geen groot bos/park in de buurt gevonden.

7 opmerkingen:

@nn zei

Ik begrijp het niet goed, Siggraph is toch midden in de zomer? Vanwaar dan die deadline?

Pieter zei

Siggraph bestaat it twee delen. De wetenschappelijk gedeelte (papers), en de show floor. De papers worden gereviewed door andere onderzoeker om te zien welke goed genoeg zijn om te publiceren. Dit duurt al 2.5 maanden. Dan moeten er eventueel aanpassingen gebeuren aan de aanvaarde papers (weer een maand). Tenslotte moeten de proceedings nog gedrukt worden. Reken weer een maand en een half extra, dan zitten we al begin juli. Vandaar dus dat die deadline nu al komt.

Lullaby zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Pieter zei

Hilde, het spijt me dat ik je comment heb gedelete. Het review proces is anoniem, en ze zijn daar zeer strikt in.
Het klein beetje dat je in je post heb gezet was waarschijnlijk niet te veel, maar ik neem liever geen risico's.

Dus voor wie wil weten waarover het paper gaat, je zal moeten wachten tot het aanvaard is.

Lullaby zei

Oeps, snorry.
Succes in ieder geval!

Hilde

Sofie & Bart zei

Hehe, dam, was juist te laat om Hilde's post te zien. Wij zijn hier ook zwaar aan het Siggraphen... Ik heb zo het gevoel dat die deadline mij elk jaar 10 jaar ouder maakt...

In elk geval veel succes en hopelijk tot op siggraph ;-)

Pieter zei

Ha Bart! Jij ook veel succes, niet dat jullie dat gaan nodig hebben. De groeten aan de papers-chair.