maandag, oktober 22, 2007

Optional work day

Geleend van http://www.osei.noaa.gov/ (en voor de nerds onder ons, je kan duidelijk zien dat de rook van een van de branden boven San Diego voldoet aan de eigenschappen van een turbulente boundary layer. Je kan precies een beetje vortex pairing zien.)


Terwijl ik vanochtend nog een laatste keer mijn emails check, voordat ik alles in de auto zet, zie ik een mail dat de campus gesloten is. Dan nog een mail, dat op General Atomics, vandaag een optional work day is en iedereen eerst zn familie in veiligheid moet brengen...

Ik wist dat er brand was in Malibu, dankzij Ann haar blog wist k ook dat het op andere plaatsen nog veel harder brandt, maar ik had tot vanochtend geen idee dat het in San Diego ook brandt.

Ik heb direct iemand opgebeld in San Diego, om te horen wat de situatie daar was. Want online was het moeilijk om informatie te vinden (in San Diego wonen nu eenmaal spijtig genoeg geen beroemde sterren met veel te grote huizen en vind je er dus ook minder informatie over). De persoon die ik opbelde was al een paar uur aan het evacueren, een paar huizen in zn wijk staan in brand, en zijn eerste shelter waar hij naar toe moest is al gesloten en nu is hij op weg naar familie die niet te ver af wonen, maar toch in een brandvrij gebied.

Sinds ik op de campus woon en die gesloten is door slechte luchtkwaliteit, heb ik besloten dat het veiliger is om hier in lala-land te blijven. Maar ondertussen kan je zelfs hier bij ons de brandgeur rieken en Pieter had blijkbaar moeite met ademhalen op weg naar de bureau en op zn werk is de luchtkwaliteit ook niet echt bijzonder. Hopelijk ziet het er morgen allemaal beter uit ...

Geen opmerkingen: