zondag, oktober 07, 2007

Brood van de week


Nu dat ik met wat vertrouwen een gewoon wit brood kan maken en ook het bruin begint te lukken, heb ik mij eens aan iets moeilijkers gewaagd: Rozijnenbrood. De moeilijkheid bestaat er vooral in, dat ik een Belgisch rozijnenbrood wil, niet een of ander amerikaans baksel, met allerlei ander spullen. Dan is er het probleem, dat ik geen weegschaaltje heb in de keuken en dat ik dus heel graag met Amerikaanse cup maten werk. Zo eenvoudig om af te meten. En dan wou ik een 1lb brood en staat niet bij elk recept voor welk formaat van brood het is ...

Allesinds, heb ik door op verschillende plaatsen beslist wat er in een rozijnenbrood moet. Dan heb ik de hoeveelheden afgeschat aan de hand van recepten en ervaring met een gewoon wit brood. Allesinds, zijn we nog heel tevreden met ons brood machien. Elke weekend bak ik 3-4 broden, waarvan er 2 direct de vriezer ingaan. Zodat Pieter midden in de week ook nog een vers brood heeft. Ooit word ik nog een keukenprinces als het op bakken en dessert aankomt. Ondertussen heb ik mijn broodmachien :)


1 opmerking:

kristine@BackinBelgium zei

Hey Saskia, ik lust dan zelf wel geen rozijnenbrood, maar het ziet er inderdaad veel beter uit dan de versies die je hier in de winkels kan vinden.
SMAKELIJK...