zondag, juni 24, 2007

Grenoble

Zoals je al van Saskia vernomen hebt, ben ik dus ook veilig in Europa toegekomen. Na 3 uur vertraging in Londen, zijn we dan eindelijk richting Frankrijk gevlogen. In Lyon, dan de bus richting Grenoble waar de conferentie door gaat. Al bij al lagen we na 28 uur reizen in ons zeer kleine Franse hotelkamer. Hierboven zie een foto genomen vanop een of ander fort van Grenoble. Het weer is/was hier prachtig. 24 graden, zonnig... Helaas bleef dat niet duren en hadden we tegen 16.00 regen. Volgens de voorspellingen gaat het regenachtig blijven.

Bij de douane in Lyon is het toch even spannend geweest. Ikzelf en mijn Japanse collega hadden geen problemen, maar mijn Taiwanese collega daarentegen... Met mijn gebrekkig Frans, en veel handgebaren heb ik de douanebeambte kunnen overhalen om hem binnen te laten. Ik vraag me af of die iets van mijn uitleg begrepen heeft, en gewoon uit medelijden uiteindelijk heeft toegezegd. Gelukkig maar, anders had ik nog zijn (de Taiwanees) presentatie mogen geven.

Geen opmerkingen: