zaterdag, juni 23, 2007

Europa - Cheltenham/Grenoble

Eindelijk op Europese bodem, na bijna 10 maand Amerika.

Vlucht van LA naar Heathrow was meer als op tijd, geen problemen en na een beetje van zetels verwisselen konden Pieter en ik dan ook naast elkaar zitten. Na 10u vliegen, waarvan 2u slapen, 2u rechtstaan, 4u film kijken en ergens nog een paar uurtjes die k gevuld heb, stonden we dan op Heathrow.

Daar moest k afscheid nemen van Pieter. Hij vloeg nog verder met 2 collegas naar Lyon, waar hij naar een conferentie gaat. Ondertussen ging ik dus door de douane en dan terwijl k op mijn baggage stond te wachten, probeerde k mijn amerikaanse simkaart aan de praat te krijgen op een Brits netwerk. Dat lukte maar niet en k wou dan eens mijn Belgisch kaart bovengehaald. En wonder boven wonder, werkte die en lukte het mij ook nog eens van mijn kaart op te laden met een herlaadkaart die k sinds augustus vorig jaar heb, maar die niet wou werken als k ze in LA probeerde op te laden.

Dan tickets voor de bus gekocht, in de wcs mij wat opgefrist (lang leve deo na zo een lange vlucht). Dan eindelijk deftig eten (ik word ziek van vliegtuigeten) en een goede kop engelse thee. Dan een super comfortable (2u zalig geslapen) bus naar Cheltenham.

Ondertussen de beroemde broccoli met spekjes en pasta in roomsaus gemaakt. En nu naar een of ander festival op tv aan het kijken, tot het bedtijd is.

Ondertussen weet k dat Pieter zn vlieger naar Lyon een hoop vertraging heeft opgelopen. Hij zou een uur geleden geland moeten zijn, maar dan moest hij nog tot in Grenoble geraken. Het gaat een lange dag voor hem worden. Hopelijk ziet hij zijn hotelkamer vandaag nog.

Geen opmerkingen: