woensdag, april 18, 2007

donderdag 12 april


Eigenlijk was dit postje dus al voor gisteren, maar er was geen goed netwerk op de conferentie waar ik deze hele week zit. En daarnaast had k moeite om te kiezen uit de hele groot hoop fotos van die dag.

Eigenlijk dacht ik donderdag ochtend bij de kapper door te brengen, maar k was net te laat om in de ochtend sessie opgenomen te worden. Ik was toen toch Downtown en besloot maar om toeristgids te spelen.



Zo zijn we na dagtickets gekocht te hebben voor het openbaar vervoer, met de trolley naar Old Town gegaan. Daar heb je een soort zeer klein Mexicaans ogend Bokrijk (of hoe je dat ook schrijft). Het is zeer aan toeristen aangepast en elk van de huizen is dan tegenwoordig ook eerder een winkel. Er was ook een tuintje waar k natuurlijk naar hartelust bloemen en planten kon fotograferen.

Nadien zijn we verder de Trolley genomen om dan eens te testen wat californische interpretatie van pizza is in 'the californian pizza kitchen'. Ik moet zeggen mijn combinatie was zeer lekker, maar leunde nog zeer dicht bij een traditionele pizza aan. Maar de Indische combinatie met mango die mijn vader geprobeerd heeft was zeer lekker.



Nadien verder naar San Diego Mission. Dit zou volgens de uitleg die we kregen de oudste Missie in Californie zijn. Alles oogde weer zeer zuiders, je hebt hier echt wel heel veel Mexicaanse en waarschijnlijk Spaanse invloeden. Het was echt wel de moeite.



Dan zijn we noordwaarts getrokken. Mijn sponsors moesten toch ook wel eens zien waar hun oudste dochter nu haar dagen slijt. Ik heb hen een klein stuk van de campus laten zien (tijdsgebrek). En in de boekenwinkel hebben we nog een boek voor een zacht prijsje kunnen wegkapen voor mijn mama. Maar uiteindelijk hebben we dan beslist van voor de zonsondergang toch verder te gaan naar La Jolla. Dit is een plek waar k al mijn bezoekers mee naar toe neem.



Het is namelijk raar om zo dicht bij een grote stad zoveel 'wilde' dieren te zien. De natuur in La Jolla is prachtig en het is blijkbaar een prachtige plaats om te gaan snorkelen en met een kajak de grotten te verkennen. Maar toen wij er waren was er zoveel wind (zoals je bij Pieter kan lezen een paar posts geleden zoveel wind dat we weeral zonder stroom zaten in LA), dat de golven zelfs te slecht waren om te surfen.

We hebben uiteindelijk niet gewacht tot de zon echt in het water wegzonk, maar zijn snel naar de bushalte gegaan, waar mijn ouders dan richting hun RV gingen en ik dan terug richting campus, naar mijn kot.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie foto's

Gr Petra

saskia zei

dank je

wat een proffesionelere camera niet allemaal kan helpen (en natuurlijk er 200 maken en alleen de mooiere kiezen die toch op een of andere manier in het thema passen :)) Een van mijn favorieten heb k niet gepost :)