dinsdag, juni 24, 2008

Het brand (weeral eens)

Dit keer brand het in Noord Californie. Deze informatie moet ik lezen in een Belgisch krant, want hier in Zuid Californie hoor je er niet zoveel van. Nu zover ik kan zien zijn de meeste branden nog redelijk klein en/of in gebieden waar weinig mensen wonen. Het aantal evacuaties valt dus mee en daarom dat het het nieuws nauwelijks haalt (veel interessanter om te lezen welke ster nu wel of geen onderbroek aanhad de voorbije dagen).

Zelf ben ik wel toch eens op zoek gegaan, want wij vertrekken volgende week op Road trip naar Noord Californie. Normaal zouden de meeste branden dan toch wel onder controle of geblust moeten zijn, maar je weet maar nooit. Dus nu houd ik de kaart in het oog waarop informatie van de branden te vinden is. Het rare vind ik wel dat ik op de state en nationale parken die ik wil gaan bezoeken niet altijd informatie over de brand vind en dat is nu toch de plaats waar je als toerist als eerste gaat kijken.

Voor de geintereseerden:


View Larger Map

1 opmerking:

marijke zei

's Ochtends ruiken wij de branden zelfs. Spannend! ;-)