zondag, maart 23, 2008

Chino hills

Gisteren zijn Pieter en ik nog eens op stap geweest, dit keer naar Chino Hills State Park. We konden vlakbij in een recreation park parkeren en rond een uur of 11 begonnen we aan de wandeling. Voor het eerst vonden we da de paden goed stonden aangegeven (in de Santa Monica Mountains is dat nogal wat anders en zo onstaan er daar een hoop paden die doodlopen en die zo eigenlijk de natuur verstoren).

We hebben er precies wel het beste weekend uitgekozen, 28C waren voorspeld en k vermoed da we doordat we vooral in een canyon liepen, waar er bijna geen schaduw was en ook nauwelijks wind, de werkelijke temperatuur nog wat hoger was. We hebben een 5 mijl gewandeld door de canyon en dan dachten we via een rim terug te wandelen. Het was zo hard bakken in de zon, nog minder schaduw en het pad ging ook eens veel meer bergop bergaf, dus hebben we de volgende afslag richting canyon maar genomen (de water voorraad daalde snel in de hitte). En dan zo terug richting wagen. Onderweg zijn we heel veel verschillende soorten dieren tegengekomen, gelijk hagedissen, konijntjes, vogels, spinnen en grote kevers. Uiteindelijk hebben we zeker 12 mijl gewandeld (of een kleine 20km).

Chino Hills is echt wel een zeer mooi gebied. De huizen buiten het park liggen in een zacht glooiend (en momenteel groen) landschap met prachtige vergezichten op de bergen en andere heuvels. En verbazingwekkend betaal je in zo een mooie omgeving een stuk minder voor een huis, dan hier bij ons in de buurt (waar het uitzicht zeker zo mooi niet is).

Vandaag gaan we het rustig houden. Beide zijn we lichtjes stijf en zullen dus niet al te veel doen. Ookal is het weer hier aan de kust zelfs lekker warm (26 graden zijn voorspelt). Moesten we nog in Belgie wonen, waren we waarschijnlijk dit weekend gaan langlaufen. Hoe verschillend het leven soms kan zijn.