zondag, november 25, 2007

Wat ben ik aan het lezen...

Het is weer eens tijd voor onze terugkerend onderwerp. Wel, ik doe het niet graag, maar ik moet toegeven dat Frank toch wel goede smaak heeft qua boeken. Ik heb op een recordtempo de 820 pagina's van Terry Goodkinds "Wizard's First Rule" verslonden. Het is een eerste boek in een serie die op het moment van schrijven al uit 11 boeken bestaat. Het eerste boek van een serie is altijd gemakkelijk te lezen omdat alle karakters nog opgebouwd moeten worden. Dit boek is een typisch fantasieboek. Een boerenpummel (in dit geval een bosgids) moet de wereld redden. Ondankt dit altijd terugkerend thema is het toch een goed boek, dat verbazend vlot leest en ondanks zijn heftige 820 paginas nooit verveeld. De hoofdrol in dit boek is weggelegd voor Richard (de bosgids van dienst), Kahlan (de schoonheid), Zedd (geen enkel fantasieboek kan zonder tovenaar), Chase (de Arnie van het boek), en nog een hoop nevenkarakters. Zoals in de Lord of the Rings, moet er eerst een hele roadtrip afgewerkt worden voordat de uiteindelijke vijand op een 20tal paginas wordt afgemaakt. Onderweg komt onze held verscheidene gevaren en uitdagingen tegen.


Het volgende boek dat ik ga lezen, is "Marooned in Real-time" van Vernor Vinge. Ik moet toegeven dat ik me moet inhouden om niet het vervolg te lezen op het vorige boek, maar vind toch dat ik even iets anders moet lezen. Ik heb al eerder iets van Vernor Vinge gelezen, namelijk "A Fire Upon the Deep" en "A Deepness in the Sky", beide extreem goede boeken. Ik ben benieuwd hoe deze van hem zal zijn.

1 opmerking:

Anoniem zei

Op de homepage van Vernor Vinge kan je zijn recentste boek "Rainbows End" gratis lezen/downloaden. Het verhaal speelt zich af op en rond UCSD.