dinsdag, november 20, 2007

Ontspanning

Nu de conferentie achter de rug is, ik vorige week officieel een vakantie dag had die ik niet kon opnemen, doordat ik op conferentie was, het deze week thanksgiving is, heb ik besloten van niet naar San Diego te vertrekken, maar vooral lui op de zetel te liggen.

Maar ik kon het toch niet weerstaan om even naar de winkels te trekken. Gisteren ben ik de hele namiddag in het Beverly center gaan window shoppen. Eerst bij l'Oreal binnen, want ik gebruik enorm zelden make-up en mijn mascara is een harde brok (al meer dan een jaar, wat meer als genoeg over mij zegt). Nu die mensen daar waren enorm vriendelijk en hebben mij heel veel leuke nieuwe spulletjes laten ontdekken, maar ik ging shoppen om te relaxen, niet om geld uit te geven. Ik kan die spulletjes toch hier om de hoek in the pharmacy kopen, moest k uiteindelijk beslissen van mijn make-up te vervangen.

Nadien rechstreeks naar de H&M. Daar een leuk outfitje gepasd, maar k heb het toch maar terug in de rekken gehangen (ik weet het, veel mensen vinden shoppen met mij geen fun, want k koop maar zelden iets dat ik niet ECHT nodig heb). Wat mij ook zeer snel duidelijk werd, is dat mijn mama gelijk heeft: ik heb echt wel een goede neus voor dure kleren. Gelijk welke winkel die ik binnenstapte die ik niet kende omdat er mooie kleren hingen, was ver boven mijn normale prijsklasse.

Vandaag ben ik dan maar op de fiets gestapt om eens snel te kijken in het winkelcentrum hier om de hoek. We hebben een enorme schoenen winkel, waar je allerlei designer schoenen aan een redelijke prijs kan vinden. Al elk jaar probeer ik een mooi paar laarzen te vinden, maar ook dit jaar zal het niet lukken. Te dikke kuiten zorgen ervoor dat een mooi paar betaalbare laarzen ook nu niet voor mij zijn weggelegd.

Uiteindelijk dan in GAP nog een hele mooie winterjas gezien. Die ze maar in 1 maat meer hadden en die waarrempel nog paste ook. Maar ik denk dat als ik die jas echt wil, k best eerst eens in een outlet store kan langs gaan. Want toch een beetje duur naar mijn goesting, ookal kan ik die jas waarschijnlijk nog jaren aandoen.

In de boekenwinkel nog 2 kookboeken gezien die wel op mijn lijstje mogen. De nieuwe van Jamie Oliver ziet er wel interessant uit. Vooral dat hij vanalles uitlegt over de grondstoffen (zoals welke lap runds van welk deel van de koe komt en waarvoor het geschikt is). Of hoe je kreeften, krabben en nog meer van zulks moet aanpakken. Daarnaast stond het boek vol met lekkere recepten. Dan is er nog het nieuwe kookboek van Nigella. Ik vind haar kookprogrammas vaak de besten die er zijn en k denk dat mijn kookstijl dicht bij die van haar aanleunt: nooit een recept helemaal volgen, altijd aanpassen aan de hand van wat je zelf graag eet of in de kast hebt liggen.

Ondertussen lig k hier weer in de zetel. Ga k een kopje koffie zetten en misschien toch nog wat werk verrichten in de vorm van surfen op het internet.

3 opmerkingen:

marijke zei

Ik heb het omgekeerde probleem met laarzen: Mijn kuiten zijn blijkbaar te smal! Alle laarzen staan bovenaan wagenwijd open, en da's geen zicht onder een rok en een broek krijg ik daar niet over. :-(

Sofie & Bart zei

Saskia, die post zit verdacht veel vol verborgen hints. Rara wat je graag onder de kerstboom zou willen zien liggen ;-)

saskia zei

Nu eens zien wie ze vindt en hoe vaak ik hetzelfde krijg :)

Marijke, waarschijnlijk is jou probleem nog lastiger. Want k weet dat er laarzen zijn, die wijdere bovenkanten maken, alleen staan die hier blijkbaar niet in de discount shoe warehouse. Ik weet niet of er smallere bestaan. Nu, nog altijd beter dan een meisje dat k in het middelbaar kende, die vaak laarzen aanhad, waar 1 kant goed paste en je bij de andere kant een gat had.