maandag, november 12, 2007

Hoe je eerste grote conferentie ervaring niet hoort te zijn


Ik denk niet dat ik ooit uit mijn eigen nog terug kom naar Orlando...

Gisteren toen k hier toe kwam op de luchthaven was er in velden nog wegen een taxi te bekennen. Blijkbaar is het goed dat ik niet te hard gezocht had, want blijkbaar stond er een enorme rij en waren er nauwelijks nog taxis. Dus na lang wachten, mocht k de shuttle nemen.

Dan toegekomen in mijn hotel deden ze lastig dat op mijn checks Pieter zn naam en achternaam stond en dat die van mij niet hetzelfde is. Het is niet de eerste keer, dat mensen daar hier lastig over doen. Raar voor een land dat beweert zo modern te zijn, dat ze nog zo ouderwets denken over het feit dat vrouwen de naam van hun vent moeten aannemen. Anyway, gelukkig had k ergens nog checks waar mij naam ook op stond en het geraakte opgelost (er liepen nog een hoop andere dingen mis, dus ik moet straks op yelp een zeer negatief review over dit hotel schrijven, vooral omdat het de Hilton is en dat die toch proberen bij een betere klasse te horen. Ik heb al betere service gehad in een jeugdherberg).

Nu je moet ook beseffen dat ik niet in het conferentie hotel zit. Ik had eigenlijk dat hotel laten reserveren door mijn universiteit. Maar zoals altijd, bewees dit dat ik beter mijn eigen zaken kan reserveren, want natuurlijk maakte ze ergens een fout zodat het hotel nooit mijn reservatie kreeg. En toen k het per ongeluk ontdekte (ik vertrouw mensen in het algemeen niet en als controle freak wou k het toch checken) was het hotel al vol geboekt. Dus nu zit k hier in mijn eentje op mijn eerste grote conferentie helemaal alleen in een hotel ver van al de rest (3 km).

Maar de fun moest nog beginnen. Kom je helemaal in je eentje toe aan de registratie en dan vinden ze je naam niet. Het enige andere ding dat mijn universiteit moest regelen ... Nu heel perongeluk door heel per ongeluk de juiste persoon via via aan te spreken, moest k niet nog eens betalen en werd alles nog opgelost ...

Allesinds dit is niet de ervaring die je iemand toewenst op hun aller eerste grote conferentie. Gelukkig werd de dag rond lunch tijd een stuk beter. Heb ik de namiddag enorm goede en interessante gesprekken gehad. En hebben we de avond afgesloten met een gezellig etentje. En mocht k nadien nog genieten van een rit in een van die dure zwarte limo taxis :) Eind goed al goed...

2 opmerkingen:

Petra zei

Jee, dat is balen, dat de universiteit jou gewoon is vergeten, in feite! Hopelijk gaat de rest van de conferentie een stuk beter!

Anoniem zei

Hoi,

Mag ik mij even voorstellen?
Ik heet Ton en woon in Zuid-Holland (Nederland)
Het lijkt mij heerlijk vertoeven daar..
Ik vind het prachtig dat ik ondanks mijn reishandicap toch de hele wereld in mijn kamer krijg, mitsssss.
Jullie het niet vervelend vinden dat ik zomaar binnenval...

Gods zegen allen en groetjes Ton..