woensdag, augustus 01, 2007

de auto

Vorige week tijdens onze trip naar Big Bear, zagen we plotseling dat er op de moterkap van de wagen een kleine deuk zat. Maar wat ergers was, er was verf af en het was al beginnen roesten. Nu we weten zeker dat dit er niet was toen we de auto lieten wassen voordat we naar Belgie vertrokken.

Waarschijnlijk heb k zware steenslag gehad op mijn laatste rit van en naar San Diego. Nu het is al een paar keer gebeurd als k een van de vele vrachtwagens voorbij steek (die natuurlijk een open bovenkant hebben, geen doek om hun lading te bedekken, want regen doet het hier toch niet), dat k steenslag hoor. Het eerste wat ik dan doe is direct mijn ruiten checken, maar als k daar niks zie, dan vermoed k dat het geen schade heeft aangericht. Fout dus. Ik rijd er in het vervolg met een nog grotere boog rond, want zoiets is mij nog nooit eerder gebeurd.

Anyway, vorige maandag dan eerst een estimate gaan afhalen bij de officele bodyshop van onze garage. Man man, die dachten mij daar goed in het zak te zetten als vrouw (en ja, als je als vrouw in de buurt durft komen van iets met techniek of electronica wordt je ofwel in het zak gezet ofwel leggen ze je op een baby manier uit hoe je nu iets moet doen. En ja dat werkt me op mijn zenuwen, maar dat is nu niet belangrijk). Dus besloten we eens bij yelp en andere online tools te kijken of er dichterbij geen bodyshop zou zijn die positieve reviews kreeg.

En zo kwamen we bij een body shop terecht hier in de buurt op Washington. Te voet een 40 min wandelen en dan is er ook nog altijd te bus, maar met dit mooie weer is het dus telkens een wandeling geworden. Daar gingen ze hetzelfde doen als bij de andere, maar dan voor 1/3 van de prijs. Ze zagen er professioneel uit en er stonden een aantal wagens van een duidelijk duurdere prijsklasse dan de onze. Dus maandagochtend heb ik de wagen er achter gelaten en gisteren zijn we em weer gaan halen. Zelfs als je weet waar het deukje was, kan je echt niks zien. Pieter vindt dat de voorkant nu iets meer blinkt, maar allesinds is er geen kleur verschil (en wie weet is dat blinken maar een hersenspinsel, of lichtinval, etc...).

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Als het op auto's repareren aankomt in de U.S. voelen wij ons altijd in het zak gezet (en gefrustreerd ;-)).

We hebben al een paar keer waarschijnlijk veel te veel betaald, maar helaas vind je hier in de buurt geen echte betrouwbare & betaalbare garage. En zelfs als je denkt dat het goed gerepareerd is kom je soms jaren later nog te weten dat het toch niet goed gerepareerd was. Het zou al een serieuze hulp zijn voor ons moesten we er zelf iets van afweten of vrienden hebben die er iets van kennen, maar helaas.

Hopelijk gaat het bij jullie beter :-).

Anoniem zei

Als je een paar keer naar de carwash bent geweest is dat meer blinkend gedeelte minder opvallend! Of af en toe de spons eens laten vallen op de grond geeft ook een leuk kraseffect...

De kwaliteit van de producten en de oppervlaktebehandeling zal uiteindelijk de hechting van de lak gaan bepalen. Metallic spuiten is echt vakwerk waar jaren ervaring mee gemoeid is.