dinsdag, juli 31, 2007

Japanse lunch


Vorige zaterdag waren we uitgenodigd bij een collega van Pieter, die zn vrouw en hun prachtige baby voor een casual japanse lunch.  Op de foto hierboven zie links Hideshi en zijn vrouw Fumi. Rechts is een andere collega (Alex...degene die ik in Frankrijk heb moeten helpen om binnen te raken) die ook uitgenodigd was.

Voordat we vertrokken had k nog aan Pieter gezegd, dat ze waarschijnlijk sloffen zouden hebben klaarstaan voor bezoekers, zoals ik me nog herinner van bijna 10 jaar geleden toen ik in Japan was en daar een paar tempels heb bezocht. Pieter beweerde dat het niet zo ging zijn, maar wat stond daar mooi op ons te wachten toen we binnenkwamen, een hoop sloffen voor bezoekers :) Nu met al dat tapijt hier overal in Amerika, hebben we gekozen voor op blote voeten rond te lopen.


We waren juist op tijd voor Tomoki, de baby te zien wakker worden. Echt een enorm lief ventje met een grote bos haar. Nog geen 2 maanden oud en al naar de kapper geweest (wat hij trouwens niet leuk vond zodat ze het in 2 keer hebben moeten laten doen terwijl hij sliep).

We kregen allerlei japans lekker voor geschoteld. Het eerste was volgens de gastvrouw een luie versie van sushi. Nadien volgende varkensvlees gestoofd in soya saus en sake. En dan uiteindelijk een rood miso soepje. Om dan nog met 2 japanse deserts te eindigen. Daarbij werd japans bier gedronken, nadien de sake om dan uiteindelijk met een kop thee te eindigen.

Ik krijg binnenkort de recepten opgestuurd en dan gaat ze mij ook wegwijs maken in de japanse supermarkt (waar alles in het japans staat aangeduid en wat dus een kleine taalbariere voor mij vormt).

We hebben uiteindelijk het weekend nog afgesloten met naar de nieuwste Harry Potter film te gaan. De airco in de zaal werkte niet (had k de trui voor niks meegenomen) en de eerste 5 min werkte ook het geluid niet. Ach, volgende keer beter. En volgend weekend zijn we in San Diego. Dan kan ik Pieter daar ook eindelijk eens de weg tonen.

Geen opmerkingen: