zondag, augustus 05, 2007

San Diego - Siggraph (zonder fotos)

Sinds vorige donderdag is Pieter hier met mij in San Diego. Want vandaag begon Siggraph en zo spaarden we een keer op en neer rijden uit. Daarop heb ik ervan geprofiteerd om Pieter iets van de stad en omstreken te laten zien.

Zaterdag zijn we eerst naar Balboa park geweest. Ik was er zelf nog nooit geraakt en het is daar wel mooi. Je hebt er een hoop musea, dus wel allemaal een beetje duur zijn voor wat je er kan zien, maar je kan een kaart kopen om ze allemaal in 7 dagen te zien en ook is er een rotatie zodat er op een bepaalde dag in de week een voor een open zijn, gratis.

Nadien richting downtown, convention center and het gaslamp quarter. Pieter heeft er dan ook maar van geprofiteerd om al te registreren op Siggraph, nu dat er nog niet te veel volk was en ik alles met de auto hier op kot kon dumpen. Nadien nog een tussenstop in La Jolla. Waar we na een zeer late lunch weer genoeg energie hadden om de kustlijn te verkennen. Nu, ik kom daar zeer regelmatig en ik heb het daar nog nooit zo druk geweten. Langs de andere kant moet ik ook bekennen dat ik de oceaan nog nooit zo rustig heb gezien. Normaal is dat strand een surfer paradijs en breken de golven op de rotsen. Nu waren er nauwelijk golven. Ik had mijn bikini bij, maar het was zo druk dat ik niet eens geprobeerd heb het water in te gaan. Maar ooit moeten Pieter en ik toch tijd maken om daar te gaan snorkelen. Er zwemt nu een speciale soort haai rond en voor de rest is het daar een natuurreservaat in het water. De grotten zorgen voor unieke flora en fauna onder water. Doodmoe van al het wandelen en de hete zon, zijn we dan maar naar huis gegaan. Waar we nog rustig de avond met een leesboek hebben afgesloten.

Vandaag dan nog maar eens uitgeslapen en dan uiteindelijk naar downtown gereden met al Pieter zn hebben dingen voor Siggraph. Na hem daar op Hotel gedumpt te hebben, was het ff zoeken naar een parkeerplaats, want blijkbaar hadden de Padres (baseball) een game. Het stadium ligt vlak naast het convention center en dus midden in down town. Uiteindelijk was parkeerplaats vinden niet zo moeilijk, je moet gewoon bereid zijn een klein eindje te gaan (500m-1km?). Allesinds is downtown San Diego met zn gaslamp quarter heel gezellig en kan het mij niet schelen als k dan een klein eindje moet wandelen. De rest van de namiddag hebben we maar een terrasje gedaan. Ik met een lekker donker bier van Rock Bottom Brewery en Pieter met een glaasje witte wijn. Het was veel te lang geleden dat we zo nog eens rustig geluierd hebben op een terras.

Pieter gaat nu een drukke 4 dagen te gemoet, maar volgend weekend zijn we hier nog steeds in San Diego en staat er al een bbq op de agenda. Dus het ontspannen zal wel lukken.

Geen opmerkingen: