maandag, augustus 20, 2007

Casual belgian dinner

Na vorig weekend nog eens rustig in San Diego te hebben door gebracht, met lekker luieren, boekjes lezen, van vakantie dromen, zijn we het voorbije weekend weer in een normaler ritme gevallen (door de week San Diego voor mij en in het weekend weer samen in lala-land).

Vorige zaterdag hadden we onze japanse vrienden uitgenodigd. Ze vertrekken donderdag terug naar japan en dus was het een soort afscheids etentje. Na 2 weken geleden super lekker authentiek japans eten te hebben gekregen, hebben Pieter en ik maar besloten van wat Belgisch eten op tafel te zetten.

Zo hebben we in onze frigo naast Belgische mayonaise, ook cocktail saus, andalouse en looksaus. Met wat rauwkost, wat belgisch bier was dit een makkelijke opener. Nadien de tomate crevette. Ik heb wat kleine roze garnaaltjes gevonden bij Ralphs (ik vertik het van visachtige dingen in vons te kopen, want het smaakt ranzig en ziet er ook zo uit). We hebben 3 wazig fotos van de tomate crevette, dus komen ze niet op de blog. Maar Pieter zei dat het wel eetbaar was, maar dat het natuurlijk niet zo smaakte als met grijze...

Nadien nog wat soep en dan een grote pot stoofvlees (tja, als je Pieter laat kiezen, is het hier elke dag stoofvlees) en wat aardappeltjes vanuit de oven. En dan uiteindelijk nog appeltaart (de abrikozen waren just op in de winkel, dus geen abrikozen vlaai). De avond hebben we dan nog gezellig in de zetel afgesloten met restjes van onze Belgische chocolade en een tasje thee.

Zondag, hebben we dan maar gekuisd (want mijn zaterdag heb k in de keuken doorgebracht). En het weekend goed afgesloten met een avondje film: de Bourne Ultimatum. Nu nog anderhalve week werken en 1 weekend om hier alles in orde te brengen voor als mijn schone mama en papa afkomen voor hun eerste bezoek over de grote plas.

Geen opmerkingen: