dinsdag, maart 13, 2007

Lekker weertje

Nu, laten we eerlijk zijn. Op die ene week na dat het 's nachts dicht bij het vriespunt was. En dan die paar dagen dat het eens wat geregend heeft (door het op en neer pendelen, heb k maar 1 dag een paraplu moeten gebruiken de laatste maanden), is het hier mooi weer geweest.

Ondertussen nadert het einde van Maart, wat voor mij inhoudt dat het druk, druk, druk wordt. Volgende week nog eens examens (2 examens van 3 uur met maar een half uur ertussen, slik!). Dus hoog tijd dat k hier eens ingang schiet met het blokken. En dan nadien springbreak. Dit houdt ongeveer in, dat het regenseizoen bijna voorbij is. Nu misschien dat we hier en daar nog eens een bui krijgen (weet k niet), maar uit opmerkingen van Californianen die k in september heb gehoord, zal het gene vette zijn met de regen.

Sinds vorige week is het opmerkelijk warmer en heb k goesting om de hele tijd terrasjes te doen. Gelukkig is er de dagelijks koffiebreak met de collegas hier in het zonnetje. De sandalen zijn ondertussen al terug aan, de rokken en jurkjes zijn weer uit de kast gehaald (als iemand een prachtig middel kent om een rode wijn vlek uit een wit jurkje te halen, dat al gewassen is, laat het maar weten).

En dan ben k gisteren verhuisd van kot. Ik zal daar volgende week wel meer over schrijven als k de fotocamera mee heb. Het was niet alleen goedkoper, maar nu ben k op 2min wandelen op mijn werk (anders minstens 30-60min onderweg). En dat spaart ook Benzine, wat met de huidige Californisch prijzen geen luxe is (3$/gallon en ja k weet in Europa is het waarschijnlijk duurder).

Dat zal het zijn tot mijn examens gedaan zijn, Pieter moet ook maar eens een steentje bijdragen :)

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Succes met de examens Saskia!
Nadien kunnen we misschien nog eens samen gaan lunchen. 'k Heb hier in de Marina een tof plaatske ontdekt: Panera.

Groetjes

Kristine

saskia zei

Klinkt super.

k zal nog iets laten weten, want het ziet ernaar uit dat het na de examens niet direct gedaan zal zijn met de stress :(

Anoniem zei

Succes met de examens!

Groetjes,

ilse zei

Heel veel succes met je examens. Go for it.

Anoniem zei

Hoelang blijven jullie in Californie?
Ik ben getrouwd met een geboren en getogen San Diego Amerikaan en ik heb zelf 10 jaar in Carlsbad gewoont. Nu woon ik in Portland Oregon en ik moet zeggen zou nooit meer in Californie willen wonen.
Ga er zelfs niet meer op vakantie.
Portland is de trekpleister voor Californiers om naartoe te verhuizen want na verloop komt de Staat je de neusgaten uit.
Mona.

saskia zei

Mona,

we gaan hier nog even blijven plakken. Ik zit hier nog een paar jaar voor mijn studies vast en mijn man, nog een paar jaar voor zn werk.

Waar we nadien naar toe vertrekken weten we niet, maar we hopen ooit wel terug europa te gaan. Ons grootste probleem is dat de jobs die we doen, niet zomaar overal te vinden zijn.

Californie op zich ben k nog niet beu, maar LA vind k een grote beton hoop. San Diego, zeker La Jolla, is veel groener en open en k vind het daar aangenamer om te leven. Ik kijk er dan ook altijd naar uit in de weekends om de stad te verlaten, voor de prachtige natuur. Maar k mis de Ardennen en k vermoed dat k aan de East Coast makkelijker zou aarden kwa bouwstijl, natuur, etc...

Anoniem zei

Ik denk dat Portland, Oregon en Seattle jullie heel erg zou bevallen. Super groen, schoon, vriendelijke mensen en het openbaar vervoer is tegek! Je hoeft niet eens een auto te bezitten en daarnaast heeft het een echt Europees gevoel, je kunt lekker lopen, fietsen etc. Velen mensen van de Oostkust (New York en Boston) werken voor het bedrijf waar m'n man voor werkt en die vinden het hier fijner dan de Oostkust. Denk dat jullie Portland en Seattle een keertje moeten proberen. Veel succes met jullie banen en studies!!
groetjes, Mona.