vrijdag, juli 28, 2006

Voorbereidingen

Zoals al eerder gezegd, zullen Pieter en ik voordat we ook werkelijk vertrekken eerst eens naar daar gaan om een appartement te zoeken en misschien nog andere dingen voor te bereiden. Via het net hebben we geprobeerd ons zo goed mogelijk te informeren over interessante communities. Nu hopen dat er in van die communities een plaatsje vrij is tegen begin september voor een redelijke prijs. Hopelijk gaan we er dus ook geen weken over doen om dat te vinden wat we willen. Het internet heeft die zoekactie ondertussen duidelijk al een stuk vereenvoudigd.

Pieter vertrekt morgen al. Hij gaat eerst naar Boston naar een conferentie: Siggraph (mensen die in computer animaties werken, zullen dat wel kennen). Met een grote vertegenwoordiging van de filmindustrie in LA, zullen zelfs een paar uitgeweken vlamingen weten waarover het gaat. Ik blijf nog een paar dagen langer hier om nog een paar dingen in orde te maken voor de laatste weken. Ook kan ik dan nog eens tijd maken om met vrienden eens iets te gaan drinken. Uiteindelijk vlieg ik hem volgende week achterna.

Ondertussen probeer ik ook nog allerlei bezoeken te regelen voor als we in LA en San Diego zijn. Ik het misschien nooit eerder expleciet op de blog gezegd, maar zelf ga ik voor minstens een jaar studeren in San Diego. Dus in deze trip richting LA, willen we ook een paar dagen richting San Diego. Gedeeltelijk om wat administratie te regelen, maar ook om te zien waar ik daar terecht kom. Vooral housing zal wel weer een interessante zaak zijn om te regelen. Ik sta al ergens op een wachtlijst, maar hoeveelste en wanneer ik een kamertje aan de universiteit zou kunnen krijgen weet ik niet.

2 opmerkingen:

@nn zei

Yep, wij kennen Siggraph.

Ilse zei

Goh, Saskia, dan zul je inderdaad wat uurtjes op de 405 slijten... Ik kan niet echt zeggen wanneer die weg minder druk is... eigenlijk is het er altijd druk (behalve 's nachts), en vooral ter hoogte van LAX is het bijna altijd bumper to bumper. Misschien zoek je dus best een woning een beetje ten zuiden van LAX zodat je die drukte kan vermijden als je van San Diego naar L.A. terugrijdt... Veel succes!