donderdag, juli 13, 2006

Verhuizen (deel 1)

Ik zal dit maar verhuizen deel 1 noemen, omdat ik vermoed dat in de loop van de tijd er nog wel een paar posts met als titel verhuizen kunnen geschreven worden. Ik probeer zo langzaam maar zeker de spullen die ik verzameld heb doorheen mijn studiejaren hier in Leuven te sorteren. Ik heb vorig jaar toen ik verhuisd ben een groot deel weggegooid en hopelijk zal dit ook dit jaar het geval zijn. Een ander groot deel moet naar huis. Ik ga mijn cursussen van het laatste jaar en de vorige jaren niet meeslepen over de oceaan. Dus nu probeer ik te beslissen welke spullen ik niet ga kunnen missen aan de overkant van de grote plas.

Het zal er uiteindelijk op neerkomen, dat alleen boeken mee verhuizen en mijn documentatie voor mijn thesis en de thesis zelf. Ik heb doorheen dit jaar gemerkt dat ik genoeg basiskennis heb om in algemene handboeken en minder algemene handboeken mijn weg te vinden.

Ik probeer ondertussen ook een cargo transport firma of internationale verhuisfirma te vinden voor onze spullen te verhuizen. Keuze zat natuurlijk, maar het is niet zo eenvoudig om de juiste te kiezen, omdat je geen referenties over die firma's vindt. Het is net als een kat in een zak kopen en blindelings vertrouwen. Nu niet direct mijn sterkste kant. Maar ik zal maar eens wat dozen beginnen vullen en in de auto gaan zetten.

1 opmerking:

anne zei

Zo'n internationale verhuizing lijkt me wel spannend. Het kiezen van de juiste firma lijkt me inderdaad lastig, je weet nooit echt of je op ze kunt bouwen. Zijn er nog dingen waar je tegen aan bent gelopen, of is alles soepeltjes verlopen? Ik ben wel benieuwd want ik ga zelf verhuizen naar de VS en ik kan wel wat tips gebruiken.