zondag, juli 23, 2006

Lijstjes, plannen, organiseren

Lijstjes en nog eens lijstjes. Ik ben maar eens aan een van die dingen begonnen die ik via mijn genen van mijn vader heb ge-erfd: Iets organiseren. Ik vind het tofste een reis organiseren. Zelf eerst wandelroutes zoeken, dan kijken waar je onderweg allemaal kan slapen, winkelen, eten, etc... Dan de dagetapes vastleggen, vervoer van en naar begin- en eindpunt zoeken en dan uiteindelijk alles boeken. Spaart veel geld uit en we komen daardoor niet voor slechte verassingen te staan onderweg (jaja k ben al mensen op wandeltochten tegengekomen die al 2 dagen op snoep moesten leven omdat ze dachten dat er elke dag een winkel beschikbaar was en dat dit dan niet zo bleek te zijn).

Ik ben dus begonnen met een planning te maken. Ik heb namelijk het gevoel dat als ik alles rustig laat verder kabbelen, dat er een enorme eindspurt nodig zal zijn. Dus dat betekent dat ik begonnen met lijstjes te maken. Binnenkort gaan we al eens voor een 2tal weekjes naar LA, om een appartementje te vinden. Daarnaast gaan we ook even richting San Diego, om daar ook een paar dingen in orde te brengen voor mijn extra jaar studeren daar. Dus eerst maar eens een reisplanning gemaakt met adressen, korte route beschrijvingen, telefoonnummers, vluchten, etc...

Eigenlijk zou ik nog een lijstje moeten maken met spullen die nog op voorhand moeten gebeuren, maar ik weet eigenlijk redelijk goed wat er nog moet gebeuren, alleen vertoon ik soms ook uitstel gedrag. Maar morgen ga ik al eens een groot deel daarvan in orde proberen te brengen.

Dan moet ik nog eens een lijst maken voor als we terug zijn van de jacht voor een knus plekje voor volgend jaar. Ik moet een paar dingen uitzoeken (vooral wanneer zijn bepaalde diensten open en hoe lang duurt het voor aan een bepaald papier te geraken en meer belangrijk waar ik moet ik daarvoor zijn). Gewoon dat we niet plotseling de allerlaatste dag alles moeten regelen.

Zoals gewoonlijk als er een deadline aankomt, ga ik eens lekker veel te vroeg op voorhand stressen, maar dit heeft er tot nu toe altijd voorgezorgd dat ik deadlines redelijk makkelijk haal. Dus ik zal mijn vader maar dankbaar zijn voor genen.

2 opmerkingen:

kristine@BackinBelgium zei

Als jullie dan toch naar LA komen, spring dan eens binnen in ons apt.
Je hebt mijn email adres, ik kan je via die weg wel mijn cellphone geven als je dat zou wensen. Kunnen jullie kennis maken met "groentjes" in LA (hihi).
Veel succes met de lijstjes. Da's ook wat wij hadden gedaan, en dan nog vergeet je toch een aantal spullen mee te pakken... Dom hé!

saskia zei

Ik stuur je straks een mailtje Kristine. Dan kan ik je telefoonnummer noteren en meenemen naar LA. Dan kunnen we altijd eens 's avonds afspreken. Het is gewoon momenteel nog niet duidelijk of er ook nog andere verplichtingen zijn, georganiseerd door het toekomstige werk van mijn man. Zodra we in LA een beter idee hebben zal ik eens bellen en dan kunnen we eens zien of kunnen afspreken (misschien ook overdag als Pieter met iets anders bezig is, de vrouwen onder elkaar)