zondag, augustus 15, 2010

Eerst week Williamsburg

Vorige zaterdag zijn we na elke dag ongeveer 7u te rijden veilig in Williamsburg toegekomen. We 'house sitten' hier in een huis van twee collegas van Pieter die voor een jaar naar Europa zijn. Op onze meubels zal het nog een weekje wachten zijn, maar het huis is volledig bemeubeld. Na een laatste keer uit eten, vallen we allemaal moe maar voldaan in bed. 

De zondag zijn we snel gaan winkelen: Eerst in Target nog snel een paar nuttig spullen en dan de lokale supermarkt verkennen. Ze hebben hier in Williamsburg geen Vons/Safeway/Pavilions, dus moeten we alles opnieuw ontdekken in Martin's. Aan de kassa voelen we ons voor het eerst zeer ongemakkelijk, ze hebben niet alleen mensen die inpakken, maar die mensen rijden ook alles naar je wagen. In Californie is dat een optie en dan tip je die mensen normaal. Hier zit dat dus in de service in. Nadien zijn we nog even snel de campus van William&Mary (alle fotos in deze entry zijn trouwens van de campus tijdens een van Pieter zn lunch break wandelingen) en 'downtown' Williamsburg gaan verkennen. Het was een zeer warme dag voor ons (meer dan 30 graden zowat de hele week), dus zijn we snel terug naar ons huis gegaan.

Dit weekend, zijn we eerst op Zaterdag ochtend naar de markt geweest. Daar heb ik snel groenten gekocht voor deze week en dan ook een filet verse vis. In Los Angeles was ik zwaar teleurgesteld van de kwaliteit van de vis, die niet lokaal was omwillen van de verontreinigde oceaan. Ik heb altijd geassocieerd dat bij de zee wonen betekent een hoop viswinkels. Hier in Amerika is dat blijkbaar niet zo. Hopelijk is het hier in Williamsburg iets makkelijker van een goede visboer te vinden. Later op de dag zijn we hier wat door de buurten gaan rijden, naar de huizen kijken. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij James Town Settlement. Hier kun je vanalles leren over hoe het leven was van de eerste colonisten.

3 opmerkingen:

Nico zei

Goed om te horen dat jullie veilig aangekomen zijn! De winkels die ik me herinner waar de schoonouders regelmatig heengaan zijn: Farm Fresh, Bloom, en Ukrop's.

Veel succes!

Petra zei

Ha ha, "maagdelijk" Amerika, ik moest even denken, wat je daarmee bedoelde. Inderdaad is onze staat genoemd naar de "Virgin Queen", Elizabeth 1. Het zal een hele verandering zijn i.v.m. Californie!

saskia zei

Petra: Het is een verandering. We missen Zuid-Californie, want het was daar enorm aangenaam leven. Tot nu toe hebben we het hier naar onze zin. Het is hier een zeer mooie streek, Williamsburg is een mooi stadje. Ik mis mijn groentenboer, maar die zou ik overal missen, want beter bestaat echt niet.

Nico: Bloom hadden we nog niet van gehoord. Ukrop's is dus Martin's geworden. Farm fresh staat op ons todo lijstje voor een van de volgende weekends.