donderdag, november 06, 2008

Bezoek


Zucht, soms is er toch echt geen tijd om een blog bij te houden. Maar zoals voordien gezegd, hebben we eind vorige week en heel vorig weekend bezoek gehad van mijn ouders.


In een notendop zal ik proberen al de toffe dingen die we zoal gedaan hebben te vertellen. Woensdag avond (ja, een week geleden), ben ik mijn ouders op hun motel in La Jolla gaan afhalen om te gaan eten. Na eerst een glaasje witte wijn, zijn we dan naar The fishmarket, aan de haven in San Diego, vertrokken. Het weer speelde niet mee die dag (en een hoop andere dagen) om schone zonsondergang fotos te trekken. De beroemde mist kwam 's avonds meestal opzetten. In The Fishmarket hebben lekkere vis, kreeft en king crab gegeten (k eet heel graag kreeft en krab is mijn vader's nieuwe obsessie).

Spijtig genoeg moest ik de volgende dag weer gewoon werken, dus kon ik ze pas 's avonds weer ontmoeten. Dit keer zijn we in het gaslamp quarter gaan eten, in The red pearl (belgisch siggraphers herinneren zich dit misschien nog van vorig jaar). Allesinds was het ook nu weer zeer lekker eten, lekker asiaatisch fusie gerechten.


Vrijdag hebben we ons allen dan snel richting LA gehaast. Gelukkig maar ook, want iedereen vertrok een paar uur eerder naar huis omwille van Halloween. Eenmaal thuis (toch voor mij), zijn we dan richting West Hollywood vertrokken. Ik had mooie tickets voor Wicked gevonden en dit was het perfecte excuus voor mij om Pieter mee te slepen naar een musical (sinds ik van musicals houd en mijn ouders er ook wel graag eentje zien kon hij moeilijk nee zeggen). Ik had van vrienden gehoord dat het echt een goede musical was en ik moet ze gelijk geven. Er zat enorm veel humor in verwerkt.


Zaterdag had ik tickets voor de Getty Villa. Vorig jaar was ik daar te laat voor en toen we voor het eerst in LA waren in 1998, was de villa net gesloten voor renovaties en was het nieuwe grote museum nog maar net open. Tuurlijk, moest het juist dat ene weekend, die paar dagen dat mijn ouders op bezoek zijn, beginnen regenen (zie er is geen censuur). Nu na 1 stevige bui, was dat ook weer voorbij en konden we op ons gemak door de Getty Villa wandelen. Ik blijf die toch wel enorm mooi vinden. Dit keer had ik mijn eigen camera mee en daar heb ik dan ook gretig gebruik van gemaakt. De rest van de dag zijn mijn ouders er weer zelf op uit getrokken.

Zondag zijn we dan naar de Santa Ynez vallei gereden om wat van de lokale wijnen te proeven. Dit keer hadden we precies iets meer geluk met onze keuzes. Spijtig genoeg kost een goede wijn hier enorm veel geld en hebben we behalve een zeer speciale rode zoete wijn, niks gekocht. Maar de uitzichten waren prachtig, het gezelschap goed. Later die avond hebben we dan afscheid genomen en op maandag ochtend vroeg zijn ze dan naar de luchthaven vertrokken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooie foto die tweede!

.. de rest ook hoor :)