woensdag, augustus 09, 2006

'Vakantie' in zuid California

Vanochtend heb ik nog eens tijd voor een korte blog. We zijn ondertussen al een paar dagen in California. We zijn zaterdag toegekomen met redelijk wat vertraging (onze vlucht Boston-Cleveland had een uur vertraging dus hebben we de volgende vlucht gemist). Dus hebben we de volgende vlucht naar LA moeten nemen. Deze was wel op tijd, maar zo kwamen we 5 uur later dan gepland toe.

We hebben toen een auto gehuurd en zijn richting San Diego gereden. Vooral toen we in de buurt begonnen te komen van Oceanside hebben we druk verkeer gehad tot we bijna in San Diego zelf waren. We hadden een auto met GPS en dit was zeer handig en heeft ons waarschijnlijk veel kaartlees miserie bespaard. In San Diego hebben we geslapen in de enige betaalbare plaats namelijk de jeugdherberg. Het was er enorm gezellig en 's ochtends waren er american pancakes. Zondag namiddag zijn we naar de San Diego Zoo geweest. Amaai dat is eens iets anders als de Antwerpse zoo of Plankendael.

Maandag hebben we doorgebracht op de campus van UCSD (mijn toekomstig thuis) en het onderzoekscentrum General Atomics. Het was allemaal enorm interessant en we hebben ook experimenten in werking gezien in de grote fusie reactor (DIII-D voor de kenners). Allemaal enorm impressionant. De universiteit is zeer jong, maar de faciliteiten en de middelen zijn enorm en niet te vergelijken met universiteiten in Belgie.

Die avond hebben we onze huurauto in Los Angeles terug binnen gedaan (onderweg waren we zeer dankbaar voor de Carpool lane, die je pas mag gebruiken vanaf 2 personen en waarmee je een stuk sneller door een file geraakt). We zitten nu hier op hotel in Marina del Rey. Gisteren hebben we een paar nuttige dingen gedaan gelijk een bankrekening openen en een amerikaans chip voor onze gsm te kopen. Dat maakt bellen voor appartementen een stuk goedkoper.

Vandaag gaan we fietsen huren en eens een hoop complexen affietsen opzoek naar een verblijf voor in september. Druk, druk, druk dus.

kristine@BackinBelgium zei

Succes met het vinden van jullie toekomstige woonst zou ik zo zeggen. Iets vinden lijkt me niet zo moeilijk, maar iets betaalbaars vinden... da's een andere zaak.
Hou het veilig met die fietsen, want fietsen lijkt me niet echt evident hier met al dat voorbijrazende verkeer.
Tot zondag, wij kijken er naar uit jullie te ontmoeten!

saskia zei

Kristine

iedereen fiets hier op de stoep. Wij dus ook alleen in de heel rustige straten fietsen we op straat. Fietsen valt hier enorm goed mee, maar als je eenmaal je tussen de auto's in leuven kan doorslingeren, dan kan je het hier ook wel leren. En wij kijken ook uit naar Zondag.