woensdag, augustus 23, 2006

Jetlagged, maar gelukkig

Moe, zo moe, maar wel goed nieuws. Eerst en vooral hebben we ons stulpje, maar we kunnen er pas 10 september in. We hebben ook al een plaatsje om te slapen voor de eerste dagen. Ook de vliegtuigtickets zijn zo ongeveer geboekt voor 2 september. We zijn ook op de ambassade langs geweest vanochtend en morgen mogen we de paspoorten terug gaan halen. Laten we hopen dat alles dan in orde met de visums. Ik heb ook een hoop stevige verhuisdozen gekocht voor onze boekencollectie. Dus alles gaat precies nog redelijk goed en volgens 'plan' (er bestaat zoiets vaag als een schema, maar er is geen echt Master plan).

Maar we hebben beide enorm last van een jetlag. Ik denk Pieter nog iets meer dan ikke. De eerste avond zijn we uiteindelijk ergens tussen 17-18u in slaap gevallen. We konden echt niet meer. Pieter heeft redelijk lang wakker gelegen. Ik ben zelf op 4u wakker geworden en tegen 7u weer in slaap gevallen en om 9 ben ik dan met zeer veel moeite uit bed gekropen. Alles wat ik maandag moest regelen heeft extra moeite en tijd gekost. Ik vergat voortdurend vanalles. Ik voelde mij eigenlijk pas weer een mens na een machiato met latte (om mee te nemen, ik pas mij zelfs hier al aan aan de cultuur van mijn toekomstig gastland). Ik moest over de middag nog in Leuven zijn en dus heb ik ervan geprofiteerd om mijn lievelings broodje te gaan halen: gerookte zalm, met kruidenkaas, ajuin en tomaat.

Dan de nacht van maandag op dinsdag had ik gehoopt iets meer slaap te krijgen. Dus op een normaal uur in bed (10.30), maar om 2.30 was ik weeral wakker. Ook nu weer heel lang wakker gelegen, uiteindelijk tegen de ochtend weer in slaap gevallen en met grote wallen uit bed om 9u. Ik voelde mij echt een wrak. En het is nog een lange dag geworden, we lagen na een zeer gezellig restaurant bezoek pas na middernacht in bed. Je zou dan toch echt verwachten dat je ondertussen zo moe bent dat je overal doorheen slaapt. Niet dus, 2.30 was het weeral zover. Ergens tussen 4 en 5 weer in slaap gevallen en dan om 6 uur opgestaan, om op tijd richting Brussel en Amerikaanse ambassade te geraken.

Eigenlijk om een lang klaagverhaal kort te maken, Pieter en ik zijn momenteel zombies en kijken nog steeds uit naar de eerste nacht dat we eens door kunnen slapen. Maar langs de andere kant zijn we gelukkig dat alles zo vlotjes gaat. Het gaan nog drukke dagen zijn en natuurlijk mogen we onze vrienden ook niet vergeten. Dus proberen we tussen allerlei administratie, slaapproblemen en inpakken ook nog tijd te maken voor eens iets te gaan eten, of iets te gaan drinken.

En last but not least: een Nintendo DS is echt een super apparaatje. We hebben er eentje gekocht voor het wachten tussen de vluchten aangenamer te maken. Nu pieter naar het werk is, ga ik eens even een uurtje ervan profiteren.

5 opmerkingen:

saskia zei

Damn,

net gezien dat Brussel de veiligheidsnormen op handbagage heeft verhoogd. Geen Nintendo DS richting Amerika. Nu hopen dat tegen dat wij gaan, dit opgelost is, en al zeker niet dat het verstrengt en dat we de laptop in het cargohold moeten steken, want die zien we dan zeker nooit levend terug.

Ilse zei

Hey Saskia,
proficiat met jullie appartementje. Hopelijk gaan jullie er mooie tijden beleven! Veel succes nog met het organiseren van de verhuis en misschien tot eens hier in L.A.?

Annelica zei

Hello! Ik heb net jullie blog ontdekt en ik ga zeker jullie verhuis-avonturen volgen. Geniet nog van jullie laatste weekjes Leuven/Belgiƫ en have fun in de far far West!

saskia zei

Ilse

als de eerste drukke weken voorbij zijn, hoop ik zeker nog eens tijd te maken om een paar van de blogkennisen te ontmoeten.

Annelica, ik hoop dat je van de blog geniet. Ik ga het waarschijnlijk wat druk hebben de volgende weken en weet niet goed hoe de internet situatie gaat zijn. Maar, zodra dat in orde is, zal ik allesinds vertellen over de verhuis en de aankomt in LA.

kristine@BackinBelgium zei

Dat van die jetlag, dat kennen wij! Ook zo'n last van gehad dat ik bij de huisdokter slaappillen ben moeten gaan halen, zelfs onze dochter van 8 moest er aan geloven.
Probeer toch de nodige rust te krijgen, want je zal al je energie nog nodig hebben! Tot binnenkort in de Marina!
Kusjes,