dinsdag, december 14, 2010

Noodlot

Dit is natuurlijk typisch. Gisteren ging ik op tijd in bed, omdat Nathan de vorige nacht nogal veel wakker was geweest. Ik wou wat slaap inhalen, want k was bang dat het deze nacht weer zo zou zijn. Dus 9.30 kruip ik rustig mijn bed in. Rond 11 wordt Nathan wakker en maakt mij wakker. Terwijl ik heb weer wat te drinken geef, hoor ik de frigo beneden piepen. Dus zodra Nathan weer half slaapt, strompel ik naar beneden omdat ik denk dat ik de frigo deur niet netjes heb dichtgedaan. Op de weg naar benenden voel ik al nattigheid, als een lichtschakelaar niet werkt ( die in de kamer werkte wel normaal). Eenmaal beneden merk dat ook de afwasmachine is blijven hangen, de lichten in de keuken niet aangaan, de frigo dicht is maar lawaai maakt en de telefoon niet werkt. 

Gelukkig zie ik bij de buren nog licht en ik bel ze met de gsm en de buurman komt mij helpen met naar het schakelbord te kijken ( staat redelijk hoog en ik kan niet overal aan). Maar alle schakelaars staan juist ... Nadat we alles af en aan hebben gezet werken nu sommige lichten, maar alleen op halve kracht. We vermoeden dat er ergens een apparaat stroom vreet en onze beste gok is de warmte pomp voor boven. Die zet ik dus af, maar het helpt niks. Dus met dat het hier buiten hard vriest en ik met een baby zit, verhuis ik naar de logeer slaapkamer van de buren. Uiteindelijk valt Nathan tegen 12.30 terug in slaap en ik volg niet veel later.
Nu blijkt dus dat een van de electriciteit's kabels naar het huis onderbroken is. We krijgen dus nog maar 120V binnen in plaats van 240V. Vandaar dat sommige dingen werken en anderen niet. Uiteindelijk komen ze een nood generator batterij instaleren, maar tegen het einde van de dag zijn ze het nog steeds niet komen maken. Na een hele dag bij de buren geweest te zijn, zijn we nu terug thuis. Deze generator zou ons volgens Dominion power door de nacht moeten helpen en zeker goed zijn tot ze het komen maken. Hopelijk gebeurd dat morgen. Het is een ondergrondse kabel, dus het zal wel niet eenvoudig zijn. Natuurlijk gebeurd dit als Pieter niet thuis is en ik alles zelf moet uitzoeken. Soms ben ik toch dankbaar voor die cursusen electriciteit enzo ... Voel ik mij niet compleet de hopeloze hulploze vrouw.

2 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

Oh jeetje...gelukkig heb je van die goede buren!!
Maar het zeer zeker zo dat het altijd gebeurt als de kat (lees man) van huis is;-)

Petra zei

Nou, dat is balen met dit weer! Fijn, dat je bij de buren terecht kon. Het is al zwaar genoeg om met een baby alleen te zijn, zonder extra complicaties!